Trendy IT 2024: “Wierzę, iż 2024 rok będzie kontynuacją dynamicznego rozwoju, który zaczęliśmy w 2023 roku, a który był wyzwaniem dla całego sektora IT.” – Wojciech Zaskórski, General Manager Lenovo Polska

itreseller.com.pl 6 miesięcy temu

Zapytaliśmy liderów i liderki kluczowych firm technologicznych o ich przewidywania na dalszą część roku. Trendy, które dostrzegają w branży IT, ich spostrzeżenia i przemyślenia są, być może zaskakująco, spójne. I chociaż nie będzie niczym dziwnym, iż dominuje tu sztuczna inteligencja, to z pewnością nie jest ona jedynym z godnych uwagi kierunków rozwoju. W mini cyklu Trendy IT 2024 przedstawiamy opinie i wsłuchujemy się w głos liderów.

Lenovo jest jednym z tych producentów, którzy oferują niezwykle szerokie portfolio produktowe. Od serwerów i stacji roboczych, przez laptopy i tablety, monitory i peryferia komputerowe, aż po telefony. Ta szerokość oferty buduje znaczący wpływ na obraz rynku, ale też znakomitą perspektywę liderów Lenovo na rozwój branży IT.

Wojciech Zaskórski, General Manager Lenovo Polska:

Bieżący rok będzie stał pod znakiem dalszego dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji na różnych płaszczyznach, począwszy od badań naukowych, przez zastosowania konsumenckie, na obszarze bezpieczeństwa kończąc. Współczesne trendy wskazują na coraz większe zaangażowanie firm w inwestycje w AI, co wymaga nie tylko zaawansowanej technologicznie infrastruktury, ale także odpowiednich strategii zarządzania danymi i bezpieczeństwa. Lenovo, działając według hasła „AI dla wszystkich” angażuje się w optymalne wdrażanie AI w produkty, co umacnia naszą pozycję na rynku i pozwala dostarczać klientom innowacyjne rozwiązania, zapewniające wyższą wydajność i efektywność. Równocześnie rozwijamy kompleksowość naszych usług poprzez koncepcję „One-stop- shop”. Naszym celem jest dalsze budowanie środowiska, w którym klienci mogą znaleźć wszystkie niezbędne rozwiązania IT w jednym miejscu, począwszy od sprzętu po oprogramowanie, usługi wsparcia technicznego i doradztwo. Ta integracja pozwala nam nie tylko zwiększyć lojalność klientów, ale także zapewnić im pełne wsparcie na każdym etapie korzystania z naszych produktów i usług. Jednak wraz z rozwojem technologicznym i cyfryzacją, pojawiają się również nowe wyzwania związane z bezpieczeństwem danych i prywatnością użytkowników. Wzrost ilości danych oraz rosnące zagrożenia cybernetyczne wymagają od nas ciągłego doskonalenia rozwiązań związanych z bezpieczeństwem informacji oraz edukacji klientów w zakresie praktyk bezpiecznego korzystania z technologii. W związku z powyższym, naszym priorytetem jest nie tylko kontynuowanie innowacji technologicznych, ale także zapewnienie, iż nasze produkty i usługi są dostosowane do zmieniających się potrzeb rynku oraz spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa i jakości. Poprzez ciągłe dostosowywanie się do nowych wyzwań i świadczenie kompleksowych rozwiązań, jesteśmy przekonani, iż utrzymamy naszą silną pozycję w branży IT.

W 2024 roku widzimy, iż czołowym trendem kształtującym działalność naszej firmy będzie dalszy rozwój rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI) oraz rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju. W kontekście rozwoju AI będziemy kontynuować inwestycje w tę technologię, ponieważ jest to najważniejszy czynnik napędzający innowacje w naszych produktach i usługach. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala nam nie tylko na tworzenie bardziej inteligentnych i efektywnych rozwiązań dla naszych klientów, ale także umożliwia personalizację doświadczeń użytkowników oraz usprawnienie procesów biznesowych. Lenovo ogłosiło w tym roku szerg działań związanych z rozwojem AI: partnerstwo z Anaconda w celu przyspieszenia rozwoju AI i wdrożenia wysokowydajnych stacji roboczych Lenovo do nauki danych, pakiet urządzeń i rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji ogłoszonych na corocznym pokazie CES, rozbudowę hybrydowej platformy chmurowej dla AI z nowymi rozwiązaniami hiperkonwergentnymi ThinkAgile oraz serwerami ThinkSystem oraz nowo uruchomioną funkcję cyberodporności jako usługę (CRaaS). Jednak równie istotnym aspektem będzie dążenie do zrównoważonego rozwoju. Wierzymy, iż odpowiedzialność społeczna i środowiskowa to najważniejszy element sukcesu biznesowego. W 2024 roku będziemy konsekwentnie dążyć do zmniejszenia naszego wpływu na środowisko poprzez zrównoważone praktyki produkcji, minimalizację odpadów i promowanie energooszczędnych rozwiązań. Jednym z przykładów naszego zaangażowania jest usługa CO2 Offset gdzie szacujemy wartość emisji dwutlenku węgla związanego z całym cyklem życia naszych urządzeń od produkcji, przez transport, użytkowanie, na utylizacji kończąc. W ramach usługi CO2 Offset Services klient otrzymuje gwarancję kompensacji emisji CO2 opartej na obliczeniu wagi faktycznej emisji dwutlenku węgla przez urządzenie do atmosfery. Ponadto, kontynuujemy nasze inicjatywy społeczne, angażując się w projekty wspierające lokalne społeczności i promujące edukację technologiczną. Wreszcie, w świecie coraz większej świadomości ekologicznej i społecznej, widzimy, iż firmy coraz bardziej będą oceniane nie tylko pod względem innowacji i efektywności, ale także pod kątem ich wpływu na społeczeństwo i planetę. Dlatego w 2024 roku będziemy kontynuować nasze wysiłki na rzecz tworzenia wartości nie tylko dla naszych klientów i akcjonariuszy, ale także dla społeczeństwa i środowiska.

Wierzę, iż 2024 rok będzie kontynuacją dynamicznego rozwoju, który zaczęliśmy w 2023 roku, a który był wyzwaniem dla całego sektora IT. Kluczem do stabilnego funkcjonowania na tak niezwykle zmiennym rynku jest dla nas bliska kooperacja zarówno z naszymi partnerami, jak i klientami. Dążymy do utrzymania tej współpracy na najwyższym poziomie, aby móc elastycznie reagować na zmieniające się potrzeby rynku i dostarczać rozwiązania, które są w pełni zgodne z oczekiwaniami naszych klientów. Jesteśmy dumni z pozycji światowego lidera, którą osiągnęliśmy na rynku i stale ją umacniamy. To potwierdzenie skuteczności naszych strategii i wysiłków w zakresie innowacji i dostosowania się do potrzeb klientów. Patrząc w przyszłość, wierzymy, iż wiele kategorii produktowych będzie kontynuować swój dynamiczny rozwój, co stanowi bardzo dobrą prognozę na nadchodzące kwartały. Jednocześnie, posiadając ogromny potencjał i bogate doświadczenie, jesteśmy przekonani, iż w tym roku będziemy jeszcze skuteczniej docierać do nowych klientów i przedstawiać im kompleksową ofertę produktów, usług i rozwiązań Lenovo. Nasza firma stale się rozwija, idąc z duchem czasu i zapewniając innowacyjne rozwiązania, które przynoszą wartość naszym klientom. Poprzez nasze działania, chcemy nie tylko być liderem rynkowym, ale także wzorem w zakresie tworzenia pozytywnego wpływu społecznego i środowiskowego.

IT RESELLER nr 356/2024 “Bycie dystrybutorem pierwszego wyboru to nasza odpowiedzialność i zobowiązanie” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Zbigniew Mądry, COO & Wiceprezes Grupy AB

Idź do oryginalnego materiału