Cyberprzestępcy regularnie wysyłają do Polaków wiadomości, mające na celu wyłudzenie ich danych lub pieniędzy. Od czasu do czasu trafia się jednak naprawdę duża kampania, ukierunkowana na klientów określonego sklepu, firmy usługowej lub banku. Taką sytuację nagłaśnia właśnie serwis Niebezpiecznik, ostrzegając przed szeroko zakrojonym atakiem na klientów ING, BNP Paribas i Alior Bank.
Ruszył atak na klientów banku ING, BNP Paribas i Alior Bank
Oszuści od wczorajszego wieczoru rozsyłają masową komunikację wymierzoną w klientów banków ING, Alior Bank i BNP Paribas. Przestępcy podszywają się pod pracowników banku, wzywających do pilnego kontaktu z infolinią banku. Problem polega na tym, iż ofiary nakłaniane są do klikania w odnośnik, który jak zawsze w takich przypadkach kieruje do strony wyłudzającej dane.
CyberAlert Właśnie ruszył atak na klientów ING! Przestępcy wysyłają SMS-y, które informują o "wygasaniu" aplikacji mobilnej. Zobacz pełną treść wiadomości i szczegółowy opis ataku: https://t.co/9EqYLHGTuR
Ostrzeż znajomych, którzy mają konto w ING, udostępnij im tego… pic.twitter.com/CQ20fJbCqq
Jeżeli ktoś kliknie w link, nic się jeszcze nie stanie. Niestety, dalej jest tylko gorzej. Gdy ofiara poda login oraz PESEL, informacje te w połączeniu z innymi danymi mogą posłużyć do aktywacji aplikacji mobilnej na urządzeniach oszustów. Stąd wiedzie prosta droga do utraty dostępu do konta oraz oczywiście pieniędzy.
Po raz n-ty apelujemy o nie klikanie w odnośniki przesyłane w wiadomościach. W razie wątpliwości zawsze kontaktujcie się z bankiem, na numer telefonu podawany w aplikacji lub na oficjalnej stronie internetowej.
Pamiętajcie też o możliwości łatwego zastrzeżenia numeru PESEL. Zrobicie to chociażby z poziomu popularnej aplikacji mObywatel.