Komisja Europejska zwróciła się do YouTube’a, Snapchata i TikToka z żądaniami ujawnienia informacji dotyczących algorytmów, według których użytkownikom rekomendowane są różne treści.
Wnioski, złożone na mocy ustawy o usługach cyfrowych (DSA), “dotyczą również środków platform mających na celu złagodzenie potencjalnego wpływu ich systemów rekomendacji na rozprzestrzenianie się nielegalnych treści, takich jak promowanie nielegalnych narkotyków i mowy nienawiści” – podała Komisja Europejska w oświadczeniu.
Firmy technologiczne muszą dostarczyć wymagane informacje do 15 listopada. Następnie Komisja zdecyduje o dalszych krokach, które mogą obejmować kary finansowe.
UE już wcześniej wszczęła postępowanie w sprawie niezgodności z DSA, które wymaga od firm Big Tech, aby zrobiły więcej w celu zwalczania nielegalnych i szkodliwych treści na swoich platformach.
Unia Europejska kontra Big Tech – 2:0. Apple i Google muszą zapłacić