Unia bierze się za fakenewsy w socialmediach przed wyborami

polon.pl 1 miesiąc temu

Przygotowania do wyborów

Zgodnie z nowym prawem dotyczącym moderowania treści w Internecie, Digital Service Act (DSA), główne platformy internetowe (m.in. Facebook, X, YouTube czy TikTok) będą musiały zwiększyć swoje wysiłki w walce z dezinformacją i fakenewsami.

Komisja Europejska (KE) opublikowała nowe wytyczne mające na celu złagodzenie zagrożeń dla wyborów, w postaci rozprzestrzenianych fałszywych informacji oraz skoordynowanych, rosyjskich kampanii botów w mediach społecznościowych.

Jak informuje Politico, firmy Big Tech mogą zostać ukarane grzywną w wysokości do 6 procent ich rocznych globalnych przychodów, jeżeli nie zastosują się do przepisów. Platformy zostały poproszone o zapewnienie jasnego oznakowania reklam politycznych oraz deepfake’ów tworzonych przez sztuczną inteligencję.

Dodatkowo, przedsiębiorstwa będą musiały utworzyć specjalne zespoły, wyspecjalizowane w monitorowaniu potencjalnych zagrożeń oraz narracji pojawiających się w krajach członkowskich UE.

Platformy mediów społecznościowych będą zobowiązane również do zapewnienia, iż algorytm promuje różnorodne treści, które nie są powiązane jedynie z jedną ze stron politycznego spektrum.

Zgodnie z DSA, główne firmy internetowe muszą spełnić szeroko zakrojone wymagania dotyczące zwalczania nielegalnych i szkodliwych treści, w tym szczegółowe oceny i środki łagodzące główne zagrożenia społeczne.

Jak podaje Politico, KE poinformowała również, iż planuje przeprowadzić tak zwane testy warunków skrajnych lub „scenariusz wojenny” pod koniec kwietnia z niektórymi firmami Big Tech. Niektóre przedsiębiorstwa (Meta, TikTok i X) poprosiły wcześniej o organizację dobrowolnych ćwiczeń aby sprawdzić, czy ich działalność jest zgodna z DSA.

Źródło: politico.eu

Jak Rosja próbuje rozgrywać Polskę przed wyborami
Idź do oryginalnego materiału