W ostatnich dniach CERT Orange Polska zauważył wzrost liczby kampanii SMS-owych, które sugerują problemy z aplikacjami bankowymi.
Wiadomości te często informują o rzekomych problemach z aplikacją mobilną, wygasającej rejestracji, nowej wersji aplikacji lub konieczności zakończenia weryfikacji.
Wszystkie wiadomości pochodzą z polskich numerów telefonów (+48).
W ich wyniku użytkownicy są przekierowywani na strony przypominające witryny banków, które działają głównie na urządzeniach mobilnych. Często pasek adresu znika, co może wprowadzać w błąd. Na komputerach adres jest widoczny, ale również jest to próba oszustwa.
W przypadku aktualizacji aplikacji bankowej, powinny one być przeprowadzane wyłącznie przez oficjalne sklepy z aplikacjami, takie jak Sklep Play czy AppStore. Linki przesyłane dzięki SMS-ów mogą prowadzić do stron, które umożliwiają przejęcie danych logowania do konta. W razie wątpliwości, warto sprawdzić dostępność aktualizacji w oficjalnym sklepie aplikacji.