W jaki sposób Howdens wykorzystał GenAI do ulepszenia obsługi użytkownika aplikacji

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Howdens, który dostarcza kuchnie rzemieślnikom, opracował nową aplikację opartą na sztucznej inteligencji (AI), aby zapewnić wiedzę techniczną. Chip korzysta z technologii firmy Microsoft generatywna sztuczna inteligencja (GenAI), w tym Azure OpenAI Service, Azure Cosmos DB, Azure AI Search i Applied AI Services.

Aplikacja Chip została zaprojektowana tak, aby dostarczać klientom Howdensa wszystkie informacje potrzebne do wykonania jak najlepszej pracy, a wszystko to w jednej aplikacji.

Howdens jest obecnym klientem Microsoftu i jak wyjaśnia David Sturdee, dyrektor ds. obsługi klienta w Howdens, GenAI otwiera szereg możliwości. „Wraz z pojawieniem się GenAI od razu wiedzieliśmy, iż to zmienia wszystko” — mówi.

Chociaż niektóre z możliwości wynikających z wykorzystania GenAI mogą być teraz niewielkie, kierunek podróży oznacza, iż ​​za pięć lat te niewielkie zmiany mogą potencjalnie zmienić sposób działania firmy. „To, co zidentyfikowaliśmy dość wcześnie, to fakt, iż GenAI otwiera wszelkiego rodzaju możliwości„, niezależnie od tego, czy chodzi o zwiększenie wpływu danej osoby na firmę i zapewnienie jej lepszych narzędzi i informacji, czy też o rozwiązanie konkretnych problemów, takich jak pomoc klientom handlowym, gdy są na miejscu” — mówi Sturdee.

Na przykład, jeżeli fachowiec ma pytanie dotyczące montażu produktu lub potrzebuje wiedzy technicznej, nowa technologia oparta na GenAI oferuje sposób na uzyskanie odpowiedzi na te pytania.

To jest w zasadzie przypadek użycia Chipa. „Zbudowane przy użyciu technologii Microsoft AI narzędzie daje naszym posiadaczom kont handlowych możliwość dostępu do wsparcia produktu i dopasowania za dotknięciem przycisku, co oznacza, iż ​​jesteśmy dostępni dla naszych klientów handlowych, gdziekolwiek i kiedykolwiek nas potrzebują” — mówi. „Chip oznacza dopiero początek podróży Howdensa w dziedzinie AI i będziemy przez cały czas badać inne sposoby, w jakie AI może poprawić wydajność dla naszych klientów”.

Dla Sturdee modele AI znacznie się rozwinęły w ostatnich latach. „Są multimodalny teraz„, mówi, mając na myśli, iż są w stanie obsługiwać różne typy danych, a nie tylko wprowadzanie tekstu. „Te nowe modele AI są w stanie pobierać ogromne ilości informacji i udostępniać je, a także prezentować te informacje w bardzo znaczący sposób”.

Sztuczna inteligencja w projektowaniu kuchni

Dużą częścią działalności Howdens jest projektowanie kuchni. Sturdee widzi możliwość w procesie projektowania, aby używać narzędzi GenAI razem z projektantami, a AI działa w tle w całym procesie projektowania.

„Masz swój ogólny projekt, ale masz też wszystkie elementy, takie jak listwy przypodłogowe, nogi i inne elementy, które składają się na kompletny projekt kuchni” – mówi. „Model AI usuwa wiele z tej żmudnej pracy”.

Dzięki mocy głębokiego uczenia się Sturdee widzi również potencjał GenAI do tworzenia zupełnie nowych rzeczy. Wierzy, iż dzięki AI projektanci kuchni Howdens mogliby mieć bogate doświadczenie użytkownika, które usprawnia proces projektowania.

„Dajesz im dostęp do trendów, a może choćby generujesz pierwszą iterację projektu przy użyciu modelu AI” – mówi. „Następnie przychodzą projektanci i wykorzystują swoją wiedzę, aby go sfinalizować”.

Sturdee uważa, iż ​​taki proces projektowania będzie w pełni możliwy do osiągnięcia w niedalekiej przyszłości.

Olaf Akkerman, dyrektor generalny ds. handlu detalicznego i dóbr konsumenckich w firmie Microsoft, mówi: „Jeśli pomyślisz o etapie projektowania, to jest to dla ludzi zakup bardzo emocjonalny, dlatego przechodzisz przez wiele iteracji i szukasz wiedzy fachowej u fachowców, a także u Howdensa, aby uzyskać najlepszą poradę”.

Po przybyciu na miejsce instalator kuchni może stwierdzić, iż projekt wymaga dostosowania, a sztuczna inteligencja nie tylko zwiększa efektywność projektowania, ale także zapewnia połączenie między Howdensem, fachowcami i klientem.

W procesie projektowania kuchni Howdens współpracuje w tej chwili z Microsoftem nad studium wykonalności, aby sprawdzić, czy struktury danych są poprawne. „Musisz upewnić się, iż wynik jest trafiony” — mówi Akkerman.

Przyglądając się ewolucji pierwszej wyprawy firmy do świata GenAI, Howdens początkowo współpracował z Microsoftem, aby zebrać pomysły od osób z całej firmy na temat tego, gdzie można zastosować AI, a następnie ocenił wpływ na biznes. „Wróciliśmy z krótką listą” — mówi Akkerman. „Następnie przeprowadziliśmy kilka szybkich eksperymentów w celu sprawdzenia wykonalności. W rezultacie Chip stał się pierwszym przypadkiem użycia”.

Choć wiele przypadków użycia sztucznej inteligencji ma charakter wewnętrzny, jego zdaniem sposób, w jaki zespół Howdens wdrożył sztuczną inteligencję w firmie Chip, pokazuje, jak można wykorzystać tę technologię jako cyfrowego asystenta działającego na bazie wiedzy.

Od pierwszej rozmowy na temat sztucznej inteligencji cały proces, który doprowadził do zbudowania Chipa i wdrożenia go w aplikacji Howdens, trwał od sześciu do dziewięciu miesięcy.

Ale, jak zauważa Sturdee, projekt będzie się przez cały czas rozwijał. „Będziemy również przez cały czas współpracować z Microsoftem nad ewolucją Chip, ponieważ będzie się on przez cały czas rozwijał, aby sprostać wymaganiom naszych klientów branżowych i handlowych” — mówi.



Source link

Idź do oryginalnego materiału