„A same soft-skille to ściema, pic na wodę i zajęcie dla osób z HR, które bez tej czarnej magii nie miałyby co robić”. Takie i inne soczyste określenia nierzadko można usłyszeć na temat kompetencji miękkich. No i klasyk, czyli „nie po to studiowałem informatykę, żeby rozmawiać z ludźmi”. Czy kompetencje miękkie to nikomu niepotrzebne farmazony?
Wyobraź sobie, iż od jakiegoś czasu pracujesz dla pewnego klienta. Rozwijając u niego system, nie piszecie testów integracyjnych. Jak to zarekomendujesz klientowi? W jaki sposób przekonasz go do tego, by przeznaczył na to budżet?
Podczas spotkania z Product Ownerem słyszysz: „Zróbcie tak jak w starym systemie, tylko lepiej, a i pamiętajcie: UI powinno być bardziej intuicyjne”. Jak przeprowadzisz tę rozmowę, by uzyskać adekwatne informacje? Jakie pytania zadasz, by zrealizować swój cel i dojść do informacji, które mają realne przełożenie na architekturę systemu?
W jaki sposób poradzisz sobie, gdy zwrócisz komuś uwagę na błąd w kodzie, a ktoś w agresywny sposób powie, iż zupełnie nie masz racji, nie zgadza się i nie zamierza nic zmieniać?
Wyobraź sobie, iż klient naciska, abyście dowieźli więcej funkcjonalności w krótszym czasie niż to faktycznie jest możliwe, biorąc pod uwagę zasoby, jakimi dysponujecie. W jaki sposób odmówisz klientowi? Jak przeprowadzisz rozmowę, by utrzymać z nim dobrą relację?
Jeśli jesteś liderem, w jaki sposób pochwalisz kogoś za jego pracę, by nie brzmiało to jak próba manipulacji, klepanie po pleckach i korpomowa menedżera po szkoleniu?
„Zastosowanie tutaj wzorca Builder to jest poroniony pomysł”. „Nieczytelnie, zła nazwa, popraw to”. „W tej metodzie panuje mega bałagan, zrób to bardziej czytelnie.” W jaki sposób sformułować komentarze do code review, by ich autor nie odpalił reakcji „walcz lub uciekaj”, zechciał je uwzględnić i rzeczywiście czegoś się na przyszłość nauczył?
Umiejętności miękkie w IT są mocno lekceważone. Mało tego, odnosić można wrażenie, iż z rozwojem umiejętności miękkich najlepiej się nie afiszować, bo jeszcze ktoś pomyśli, iż kodu nie potrafimy pisać, lubimy przytulać drzewa, wierzymy w czakry, lubimy miękkie i nikomu niepotrzebne farmazony, albo, co gorsza, zaraz zostaniemy Project Managerem, więc generalnie należy nas już wykluczyć z plemienia programistów. No bo tak adekwatnie to po co nam umiejętności miękkie? Pracujemy na rynku od kilku-kilkunastu lat i jakoś sobie radzimy.
Masz dosyć frustrujących sytuacji, które często napotykasz jako programista? Czujesz, iż brakuje Ci pewnych umiejętności niezbędnych do efektywnej komunikacji i współpracy z innymi ludźmi?
A co gdyby potraktować soft skille jako konkretne skrypty, dobre praktyki i narzędzia komunikacyjne, które mogą nam służyć w konkretnych sytuacjach?
Zapraszamy na praktyczne warsztaty: online, bez ściemy i miękkiego pitu pitu, konkretne narzędzia, trening umiejętności, w kontekście IT, pod okiem ekspertów, w obszarach ja-biznes, ja-zespół, ja-ja.
Na tych intensywnych warsztatach skierowanych specjalnie dla programistów, dowiesz się:
- jak radzić sobie z trudnościami w komunikacji,
- jak skutecznie przekazywać swoje pomysły i uwagi w relacji z zespołęm i biznesem,
- jak budować pozytywne relacje z klientami, kolegami z zespołu i innymi współpracownikami.
Podczas warsztatów odkryjesz niezwykle skuteczne narzędzia, które pozwolą Ci zrozumieć podstawy niemal wszystkich teorii „soft skills”. Będziesz w stanie lepiej rozumieć zachowania innych osób, a także wiedzieć, jak skutecznie wyrazić swoje myśli i przekonać innych do swoich pomysłów.
Zyskaj pewność siebie i umiejętności niezbędne do skutecznej współpracy. Nie pozwól, aby trudności interpersonalne stawały na drodze Twojemu sukcesowi jako programisty.
Nasze warsztaty prowadzą doświadczeni trenerzy z branży IT.
Terminy i miejsca warsztatów są ograniczone, więc nie zwlekaj.
Więcej informacji: https://softskilledlaprogramistow.pl/