„Washington Post” stworzył chatbota opartego na sztucznej inteligencji, który odpowiada na pytania dotyczące klimatu

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


The Washington Post umieszcza nowego chatbota AI skupionego na klimacie na swojej stronie głównej, w aplikacji i artykułach. Eksperymentalne narzędzie, zwane Climate Answers, będzie wykorzystywać szeroki zakres raportów, aby odpowiadać na pytania dotyczące zmiany klimatu, środowiska, zrównoważonej energii i nie tylko.

Niektóre z pytań, które możesz zadać chatbotowi, obejmują takie rzeczy, jak: „Czy powinienem kupić panele słoneczne do mojego domu?” lub „Gdzie w USA poziom mórz rośnie najszybciej?” Podobnie jak inne chatboty AI, które widzieliśmy, wyświetli on podsumowanie, korzystając z informacji, na których został wyszkolony. W tym przypadku Climate Answers używa artykułów w The Washington PostSekcja klimatyczna — powstała już w 2016 r., a jej celem było udzielenie odpowiedzi na pytania.

Zdjęcie: The Washington Post

„Mamy wiele innowacyjnych i oryginalnych reportaży” – powiedział Vineet Khosla, The Washington Postpowiedział dyrektor ds. technologii w wywiadzie dla Skraj„Gdzieś w latach i latach bogatych w dane raportów, które robiliśmy, jest odpowiedź ukryta w jednej z rzeczy, które napisaliśmy”.

Pod odpowiedzią znajdziesz linki do artykułów, których chatbot użył do wygenerowania swojej odpowiedzi, wraz z odpowiednim fragmentem, z którego pobrał informacje. Narzędzie opiera się na dużym modelu językowym z OpenAI, ale The Washington Post eksperymentuje również z modelami sztucznej inteligencji z Mistral i Llama firmy Meta.

Zdjęcie: The Washington Post

Zapytany o możliwość dezinformacji, Khosla powiedział, iż Climate Answers nie będzie generować odpowiedzi na pytania, na które nie ma odpowiedzi. „W przeciwieństwie do innych serwisów odpowiedzi, naprawdę wplatamy to w zweryfikowane dziennikarstwo” — powiedział Khosla. „Jeśli nie znamy odpowiedzi, wolę powiedzieć „nie wiem”, niż wymyślać odpowiedź”. Planujemy jednak wypróbować to narzędzie, gdy zostanie uruchomione dzisiaj, aby zorientować się w jego zabezpieczeniach.

The Washington Post nie jest jedynym serwisem informacyjnym, który opiera się na swoim archiwum informacji, aby zasilać chatbota AI. W marcu Financial Times rozpoczęto testowanie Zapytaj FT, chatbota, który subskrybenci można użyć, aby uzyskać odpowiedzi na tematy związane z raportowaniem placówki. Tymczasem inni wydawcy, tacy jak Wiadomości Corp, Axel Springer, Kropka MeredithI Skraj‘S Przedsiębiorstwo macierzyste, Vox Medianawiązały współpracę licencyjną z OpenAI.

The Washington Post było stopniowo opierając się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji; według Khosli, portal wprowadził również streszczenia niektórych swoich artykułów oparte na sztucznej inteligencji. Mimo iż The Washington PostNowy chatbot jest na razie w stanie odpowiadać tylko na pytania związane z klimatem, Khosla nie wykluczył możliwości rozszerzenia go na inne tematy, którymi zajmuje się outlet. „Zdecydowanie spodziewamy się, iż ten eksperyment będzie się rozszerzał i skalował do wszystkiego The Washington Post — Tak — powiedział Khosla.



Source link

Idź do oryginalnego materiału