
Do aplikacji Mój T-Mobile trafiła nowa funkcja wirtualnego asystenta. Magenta AI bazuje na sztucznej inteligencji i ma ułatwiać korzystanie z oprogramowania.
Magenta AI jest wynikiem współpracy T-Mobile ze startupem Perplexity. w tej chwili rolą narzędzia jest uzyskiwanie szybkiego i prostego dostępu do informacji bez pobierania dodatkowego oprogramowania. W przyszłości asystent będzie umiał też obsługiwać konto, umowy i płatności.
T-Mobile ma asystenta sztucznej inteligencji w aplikacji. Co potrafi?
Nowego asystenta w Mój T-Mobile możecie traktować jak integrację zyskującego popularność czatbota Perplexity w aplikacji operatora. Użytkownik nie musi pobierać dodatkowego systemu – wystarczy dostęp do rozwiązania T-Mobile. Użytkownicy zyskują zatem łatwy, bezpieczny i szybki dostęp do informacji „bazując na wiarygodnych źródłach”.
Rozwiązanie ma ułatwiać wyszukiwanie informacji, jasnych odpowiedzi. Oznacza to, iż klienci magentowego operatora mogą korzystać z Perplexity, nie wychodząc z aplikacji T-Mobile. Czyli tak naprawdę są w stanie zrezygnować z innych usług czatbotów bazujących na sztucznej inteligencji typu ChatGPT.
🤖 Magenta AI – Twój wirtualny asystent od T-Mobile już dziś dostępny w zasięgu ręki!
Już od dziś klienci T-Mobile zyskują dostęp do Magenta AI – wirtualnego asystenta dostępnego bezpłatnie w aplikacji „Mój T-Mobile”.
✅To usługa dostępna dla wszystkich, zawsze i wszędzie – i co… pic.twitter.com/HCauZy6oB9
Można powiedzieć, iż za sprawą Magenta AI Mój T-Mobile poszedł o krok dalej ku staniu się aplikacją do wszystkiego. Oczywiście, na początku integracja ma dość prosty charakter i użytkownik nie otrzyma rewolucyjnych opcji. Tak adekwatnie aplikacja operatora potrafi to, co było wcześniej dostępne w aplikacji lub na stronie Perplexity. Firmy po prostu zacieśniają swoje partnerstwo, na podstawie którego wcześniej w tym roku klienci T-Mobile otrzymywali dostęp do pakietu Perplexity Pro na 12 mies. za darmo.
Jednak integracja w przyszłości przyniesie znacznie więcej. W przyszłości T-Mobile planuje głębsze zastosowanie Perplexity, rozszerzając funkcję wirtualnego asystenta o umiejętność pomocy obsługi konta, ale też umów oraz płatności dla klientów magentowego operatora. Czyli oprogramowanie będzie lepiej znało ofertę T-Mobile, dzięki czemu użytkownik będzie mógł zadawać pytania związane z pakietami i innymi. Nie wiemy, jak głęboka ma być to integracja. Najprawdopodobniej T-Mobile będzie chcieć wyciągnąć ze sztucznej inteligencji możliwie jak najwięcej.
Osobiście nowe podejście przypomina mi plany Ministerstwa Cyfryzacji, które chce wdrożyć sztuczną inteligencję PLLuM do aplikacji mObywatel. AI w rządowym oprogramowaniu również ma być wytrenowane pod kątem działania z funkcjami dostępnymi w aplikacji.
Mimo wszystko, na takie funkcje w Mój T-Mobile będziemy musieli sobie jeszcze. w tej chwili użytkownicy mogą skorzystać z podstawowej integracji Perplexity. Muszą jedynie zaktualizować aplikację w sklepie Google Play lub App Store i mogą zacząć korzystać z AI.
Więcej o operatorach przeczytasz na Spider’s Web:
Obrazek główny: mindea / Shutterstock.com