Jak pokazuje podsumowanie stworzone przez ClickMeeting, lidera polskiego rynku narzędzi do webinarów, w naszym kraju webinary wciąż cieszą się ogromną popularnością. Ich twórcy zarobili w ubiegłym roku niemal 3 miliony złotych. A które przyniosły największy dochód i cieszyły zainteresowaniem użytkowników?
Dane z ClickMeeting są nieprzypadkowe, ponieważ jest pierwsza tego typu platforma w Polsce, która wprowadziła możliwość przesyłania przez uczestników i słuchaczy dobrowolnych wpłat, tzw. “donejtów”. Ten model cieszy się na świecie coraz większą popularnością i pozwala każdemu uczestnikowi spotkania online na wyrażenie tego, jak mocno docenia informacje przekazywane podczas wydarzenia.
Webinary mogą przynosić pokaźny dochód
Najbardziej dochodowy polski webinar w tym roku dotyczył ratownictwa medycznego. Podczas niego zarobiono ponad 83 tys. zł. Obok medycyny niezwykle popularne są także zagadnienia z dziedzin psychologii, coachingu oraz edukacji. Ale największym zainteresowaniem odbiorców spotkał się webinar poświęcony kulturze pisania maili, na który sprzedano 1008 biletów.
Drugie w kolejności zarobków było wydarzenie szkoleniowe dla nauczycieli (73,5 tys. zł), trzecie – szkolenie z zakresu anestezjologii (65,5 tys. zł). Od stycznia do sierpnia 2024 r. za pośrednictwem ClickMeeting zorganizowano blisko 800 płatnych wydarzeń. Podczas nich zarobiono łącznie 2,7 mln zł. Tomasz Bołcun, Brand Manager ClickMeeting, zauważa:
Tzw. donejty dobrze sprawdzą się w przypadku osób, które chcą zarabiać na swoich wydarzeniach online, ale nie są jeszcze pewne, czy potencjalni uczestnicy zechcą wykupić bilet na cały webinar, a także wśród tych, którzy prowadzą bezpłatne wydarzenia online i chcieliby uczynić je dodatkowym źródłem dochodu.Czytaj też: Zhakowali ci konto YouTube? Sztuczna inteligencja pomoże je odzyskać
Jeden webinar zarabia średnio 3,3 tys. zł. Ale wszystko zależy oczywiście od tematyki oraz zainteresowania użytkowników. ClickMeeting dla osób zainteresowanych zarabianiem na webinarach wprowadził bezpieczne płatności w różnych walutach oraz integrację z programami do wystawiania faktur, a także wiele funkcji pozwalających tworzyć promocje na bilety, kody rabatowe, czy dedykowane pule tańszych biletów takie jak early birds.