Według Investing.com Polska wyprzedza Chiny jako niemiecki rynek eksportowy

ochrona24.info 1 miesiąc temu

Polska, znacząco zmieniając dynamikę handlu, wyprzedziła w pierwszej połowie roku Chiny jako główny rynek zbytu dla niemieckiego eksportu. Niemieckie firmy, znane ze swojej siły w sektorze towarów przemysłowych i motoryzacyjnym, aktywnie dążą do dywersyfikacji kierunków eksportu w obliczu rosnących napięć między Chinami a Zachodem.

Według Group for Economic Relations with Eastern Europe, niemieckiej grupy lobbystów promującej handel z Europą Wschodnią, niemiecki eksport do Polski wzrósł w pierwszym półroczu o 4,6% do 48,4 miliarda euro (53,2 miliarda dolarów). Z kolei, według wstępnych danych niemieckiego urzędu statystycznego, eksport do Chin spadł w tym samym okresie o 2,7%, do 48,2 miliarda euro.

Wzrost ten wyniósł Polskę na czwarte pod względem znaczenia rynki zbytu dla niemieckiego eksportu, podczas gdy Chiny zajęły piąte miejsce. Ta zmiana podkreśla sukces niemieckich wysiłków na rzecz dywersyfikacji i rosnące znaczenie rynków Europy Wschodniej dla gospodarki zorientowanej na eksport.

Cathrina Claas-Muehlhaeuser, przewodnicząca Komitetu ds. Stosunków Gospodarczych z Europą Wschodnią, podkreśliła to osiągnięcie jako znaczące zwycięstwo, podkreślając potrzebę zmniejszenia zależności gospodarczej Niemiec od Chin.

Dane ujawniły również, iż eksport Niemiec do Europy Wschodniej nieznacznie wzrósł w pierwszej połowie roku do 145 miliardów euro, mimo spadku całkowitego eksportu. Kraje Europy Wschodniej reprezentują w tej chwili prawie 19% niemieckiego handlu zagranicznego, stając się zasadniczą częścią jego gospodarki.

Największym rynkiem eksportowym Niemiec są Stany Zjednoczone, a za nimi plasują się Francja i Holandia. Kurs wymiany w chwili pisania tego artykułu wynosił 0,9101 euro, co równa się 1 dolarowi.

Reuters przyczynił się do powstania tego artykułu.

Ten artykuł został przetłumaczony przy pomocy sztucznej inteligencji. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z naszymi Warunkami użytkowania.

Idź do oryginalnego materiału