Więcej reklam na telewizorach. Android TV nie bierze jeńców

instalki.pl 18 godzin temu

Jeśli korzystacie z Android TV, to nie będziecie przesadnie zadowoleni. Google postanowiło bowiem zaburzyć dotychczasowy interfejs cechujący się prostotą i lekkością. Doszło do zauważalnego odświeżenia ekranu głównego, który został wypełniony szeregiem dodatkowych kart. Zawierają one propozycje kolejnej zawartości rzekomo wartej zobaczenia. Tego typu reklamy nie przypadły do gustu użytkownikom – już zdążyli oni wyrazić swoje rozgoryczenie i niezadowolenie.

Android TV z aktualizacją, której nie chcecie na swoim telewizorze

Osoby posiadające starszy telewizor mogą uzyskać najnowsze oprogramowanie w naprawdę prosty i przystępny cenowo sposób. Niedawno do polskiej dystrybucji trafiła nowa przystawka od firmy Xiaomi napędzana przez system operacyjny Google TV i procesor wydajniejszy o 25% niż poprzednik. Nie trzeba zatem wydawać fortuny na zupełnie nowy wyświetlacz – korzystacie z takich rozwiązań?

  • Szykujesz się do kupna TV? Sprawdź Mini LED of TCL

Amerykański gigant chce najwyraźniej powoli zacierać różnice pomiędzy swoimi dwoma telewizorowymi systemami operacyjnymi. Sugeruje to przede wszystkim najnowsza aktualizacja Android TV – oprogramowanie kojarzyło się dotychczas z prostym interfejsem sprawdzającym się nieźle na słabszych sprzętach. Konsumenci zaczęli jednak narzekać, iż widzą coraz więcej niechcianej i niepotrzebnej zawartości. Porównują ją do irytujących reklam – mają w tym naprawdę sporo racji.

Spójrzcie zresztą na poniższy zrzut ekranu. Minimalistyczny i funkcjonalny ekran główny przeszedł szokującą metamorfozę. Dostrzeżono tam dowiem trzy zupełnie nowe zakładki. Mowa przede wszystkim o sekcjach zawierających najlepiej sprzedające się filmy, najpopularniejsze seriale oraz inne trendujące treści. Niemalże identyczny układ widnieje na łamach systemu Google TV, co jest dosyć niepokojącym sygnałem. Posiadacze telewizorów nie chcą takich nowości, producent niestety nie pozwala z nich zrezygnować.

Źródło zdjęcia: Android Authority

Przymus, na który nikt się nie pisał

Widoczne powyżej zakładki nie prezentują się jak przydatne sugestie czy wskazówki dotyczące np. produkcji o podobnej tematyce. Mamy raczej do czynienia ze sponsorowanymi reklamami uprzykrzającymi normalne użytkowanie systemu operacyjnego. Co więcej, aktualizacja wprowadzana jest po drodze serwera, nie ma więc możliwości zablokowania jej wdrażania czy usunięcia ze swojego telewizora. Prędzej czy później do Was trafi – niestety. Trudno to zrozumieć, zwłaszcza iż podobne treści znajdziemy przecieżw sekcji Discover.

Źródło zdjęcia: Android Authority

Google najwidoczniej nie chce już dłużej dbać o przystępność systemu dla budżetowych telewizorów. Regularne wprowadzanie tego typu aktualizacji może bardzo negatywnie wpłynąć na wydajność urządzenia. choćby jeżeli nie przeszkadza Wam sam widok treści reklamowych, to prawdopodobnie zaczniecie irytować się na wolniejsze działanie systemu i jego ogólną responsywność.

  • Jedno kliknięcie wystarczy, by uruchomić sztuczną inteligencję na TV Samsunga

Zaciera się więc powoli linia pozwalająca odróżnić Android TV od Google TV – nie zdziwiłbym się, gdyby prędzej czy później doszło do pełnej integracji.

Źródło: Android Authority / Zdjęcie otwierające: Google

Androidandroid tvgooglereklamytelewizory
Idź do oryginalnego materiału