Wiemy już, kiedy adblocki przestaną działać w Google Chrome

geek.justjoin.it 2 lat temu

Google przygotowuje się do zmiany z Manifest V2 na Manifest V3. Jednym ze skutków ubocznych tej zmiany będzie zablokowanie działania popularnych blokerów reklam w przeglądarce Google Chrome. Wiemy już, kiedy to nastąpi.

Google Chrome już w 2023 roku doczeka się sporych zmian. Amerykańska firma przygotowuje się bowiem do wdrożenia nowej wersji API, która wpłynie między innymi na działanie popularnych blokerów reklam oraz innego rodzaju rozszerzeń. Manifest V3 będzie od samego początku dyktował, jakie działania mogą podejmować konkretne rozszerzenia w przeglądarce Google Chrome.

Manifest V3 zmieni Google Chrome

Manifest V3, to nic innego, jak interfejs API, który Google wykorzysta w przeglądarce Chrome. w tej chwili amerykańska firma opiera swój program o Manifest V2. “Manifesty” w Google Chrome pozwalają rozszerzeniom do przeglądarki działać w konkretny sposób – kontrolują one m.in jakie zmiany rozszerzenia wprowadzają do ustawień oraz gdzie przechowują kod i dane.

Manifest V3 jest godny uwagi w związku z tym, iż będzie pogarszał działanie niektórych rozszerzeń, a popularne blokery reklam przestaną przez niego działać. Co ciekawe, sytuacja dotknie wszystkich programów i przeglądarek opierających się o silnik Chromium. Wśród nich warto wymienić Brave, Vivaldi czy Microsoft Edge.

Manifest V3 zacznie oficjalnie działać w Google Chrome już od stycznia 2024 roku. Do czerwca 2024 roku nie znajdziemy rozszerzeń, które będą działać w oparciu o Manifest V2.

Co adekwatnie zmienia Manifest V3? Będzie on od początku wymagał, aby rozszerzenia zawierały cały kod, który zamierzają uruchomić dając Google Chrome możliwość skanowania ich w poszukiwaniu potencjalnych zagrożeń. Manifest V3 zmusi też rozszerzenia do proszenia Google o pozwolenia na zmiany w obrębie przeglądarki. Manifest V3 daje więc Google więcej mocy w zakresie kontrolowania dodatków do przeglądarki Chrome.

Idź do oryginalnego materiału