No może nie chmura przez duże „Ch” ale taki raczej „obłoczek”, ale niosący ze sobą kilka niewątpliwych korzyści
Wszyscy znamy (przynajmniej ze słyszenia) takie potężne rozwiązania jak Google Drive czy Microsoft OneDrive. W zakresie podstawowych funkcji są proste w konfiguracji i użytkowaniu i stanowią doskonałe narzędzie do tworzenia kopii bezpieczeństwa oraz współdzielenia plików.
Jeśli jednak w domu lub w biurze chcemy zbudować własne, lokalne środowisko do tworzenia kopii zapasowych ważnych plików, warto spojrzeć w kierunku takich rozwiązań, jak np. wspomniany w tytule NextCloud. Wystarczy do tego niekoniecznie najnowszy PCet z w miarę pojemnym dyskiem i kilkadziesiąt minut na instalację systemu i serwera NextCloud. Dla wielu użytkowników niewątpliwą zaletą takiego rozwiązania będzie również możliwość tworzenia kopii zapasowych także ze starszych wersji systemów Windows.
Proces instalacji serwera NextCloud i aplikacji na stacjach z systemem Windows został szczegółowo opisany w poniższym poradniku: