Liczba odwiedzin strony ChatGPT na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych na całym świecie spadła w sierpniu o 3,2% do 1,43 miliarda.
Co więcej, czas spędzony przez użytkowników na wspomnianej stronie internetowej również jest krótszy. O ile w marcu br. internauci korzystali z narzędzia przez średnio 8,7 minuty, to w sierpniu przebywali oni na stronie do 7 minut.
ChatGPT a uczniowie
Przedstawiciele OpenAI mają cichą nadzieję na to, iż powrót dzieci do szkół i młodzieży na studia poprawi statystyki serwisu. Sa już tego pewne oznaki – w sierpniu ruch na ChatGPT w Stanach Zjednoczonych nieznacznie wzrósł. – Uczniowie szukający pomocy w odrabianiu prac domowych wydają się być częścią tej historii: odsetek młodszych użytkowników witryny spadł w okresie letnim i teraz zaczyna się odbijać – powiedział David F. Carr z firmy analitycznej Similarweb, która zajmuje się monitorowaniem serwisów oferujących usługi sztucznej inteligencji.
Nie da się ukryć, iż w przeciągu zaledwie kilku miesięcy 2023 roku ChatGPT zyskał niezwykłą popularność i zapoczątkował modę na stosowanie AI w wielu sferach życia. Dziś sztuczna inteligencja pomaga ludziom w niezliczonej liczbie codziennych zadań. Technologia wykorzystuje opublikowane już dane do tworzenia nowych treści, na przykład do pisania esejów lub wierszy.
Warto zwrócić uwagę na fakt, iż już w styczniu br. – a więc zaledwie dwa miesiące po uruchomieniu serwisu – ChatGPT mógł sie pochwalić 100 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie. Przed uruchomieniem Meta’s Threads była to najszybciej rozwijająca się aplikacja konsumencka w historii- a w tej chwili jest jedną z 30 najpopularniejszych witryn internetowych na świecie.
Konkurencja nie śpi
Przyglądając się rynkowi AI nie można nie wspomneć o kilku konkurentach ChatGPT, w tym chatbota Google Bard. Warto zwrócić też uwagę na Bing – wyszukiwarkę Microsoftu, która udostępnia również bezpłatnie chatbota obsługiwanego przez OpenAI.
Warto przypomnieć, iż w maju OpenAI wydała również aplikację ChatGPT na system iOS, co może skutkować zmniejszeniem ruchu na stronie internetowej firmy. Dodajmy, iż ChatGPT jest darmowy, ale oferuje również subskrypcję premium.