Wszystkie firmy, których chcą na Boże Narodzenie, to jasna definicja sztucznej inteligencji

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Gdy rok 2024 dobiegnie końca, sztuczna inteligencja (AI) z pewnością była jedną z największych zmian w biznesie tego roku. 65% firm korzysta już z AI geni ewoluuje niemal każdego dnia. Jednak niezależnie od tego, jak ekscytująca jest ta technologia, istnieje jedno najważniejsze pytanie, na które wiele firm wciąż musi odpowiedzieć: Co tak naprawdę oznacza dla nas sztuczna inteligencja?

Dla ekspertów technicznych odpowiedź może być oczywista. Ale prawda jest taka, iż ​​sztuczna inteligencja oznacza różne rzeczy dla różnych ludzi. To, co mówi jedna osoba w dziale technicznym, może zupełnie różnić się od tego, co mówi osoba z działu marketingu lub HR. choćby osoba siedząca obok Ciebie może dać Ci zupełnie inną odpowiedź. A jeżeli Twoja organizacja nie będzie miała jasnego, wspólnego zrozumienia sztucznej inteligencji, nie będzie w stanie uwolnić pełnego potencjału.

Sztuczna inteligencja oferuje podstawowe elementy, które pomagają firmom ewoluować, ale najpierw jako liderzy biznesu muszą dowiedzieć się, co to naprawdę oznacza dla Twojej organizacji.

Czym tak naprawdę jest sztuczna inteligencja?

Sztuczna inteligencja jest wszędzie, ale czy zdefiniować ją w jednym zdaniu? Prawie niemożliwe. Dzieje się tak dlatego, iż sztuczna inteligencja to nie jedno – to cała gama technologii, od uczenia maszynowego i przetwarzania języka naturalnego po wizję komputerową i robotykę. To narzędzie, które może zautomatyzować przyziemne zadania, usprawnić podejmowanie decyzji i zwiększyć wydajność. Jednak sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji różnią się znacznie w zależności od organizacji.

Dla niektórych firm, np NatwestAI może być wirtualnym asystentem obsługującym zapytania klientów. Dla innych takie jako Rolls Roycemoże to być konserwacja predykcyjna, pomagająca przewidzieć, kiedy części zawiodą, co skróci przestoje. Możliwości są nieograniczone, ale bez jasnego zrozumienia, w jaki sposób sztuczna inteligencja ma zastosowanie w Twojej konkretnej firmie, nie stanie się ona rzeczywistością.

Na szczycie świątecznej listy każdej firmy? Jasna definicja AI

Bez wspólnej definicji sztucznej inteligencji różne zespoły mogą zmierzać w różnych kierunkach. Twój zespół IT może myśleć o potencjale technicznym sztucznej inteligencji, podczas gdy marketing postrzega ją jako narzędzie do pozyskiwania wiedzy o klientach. To tak, jakby dwie osoby wyruszały w podróż – jedna jedzie do Szwajcarii, a druga na saniach na Biegun Północny. Nigdy nie dotrzesz do tego samego miejsca, jeżeli nie zgodzisz się, dokąd zmierzasz.

Właśnie dlatego zdefiniowanie sztucznej inteligencji i posiadanie jasnej strategii sztucznej inteligencji dla Twojej organizacji ma najważniejsze znaczenie — łączy wszystkich w oparciu o wspólne zrozumienie, dzięki czemu wszyscy pracujecie nad tym samym celem.

Jak zdefiniować AI

Jak zatem zdefiniować sztuczną inteligencję w sposób, który faktycznie będzie napędzał transformację? Po pierwsze: przestań zakładać, iż wszyscy w firmie już to rozumieją.

Komunikacja jest kluczem do osiągnięcia tego celu. Zacznij od rozmowy ze wszystkimi w organizacji, a nie tylko z zespołami technicznymi. Zapytaj pracowników w każdym dziale, marketingu, operacjach i HR, czym według nich jest sztuczna inteligencja i w jaki sposób może im pomóc. I nie poprzestawaj na tym. Rozmawiaj także ze swoimi klientami. Ich perspektywa jest kluczowa, ponieważ zrozumienie, co oznacza dla nich sztuczna inteligencja, pomoże Ci ukształtować strategię.

Zapewnienie wspólnego zrozumienia pomaga wskazać, gdzie istnieją luki w wiedzy, dzięki czemu można je wypełnić. Po drugie, wychodzi na jaw tam, gdzie ludzie naprawdę dostrzegają wartość sztucznej inteligencji – zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Być może Twoi pracownicy są podekscytowani wykorzystaniem sztucznej inteligencji do automatyzacji żmudnych zadań, a Twoi klienci pragną bardziej spersonalizowanych doświadczeń. Ta wiedza może pomóc w zdefiniowaniu wykorzystania sztucznej inteligencji w Twojej firmie.

Pamiętaj, iż definiowanie sztucznej inteligencji to nie tylko technologia – to także wizja. Zadaj sobie pytanie: „Co chcemy osiągnąć dzięki sztucznej inteligencji?”. Czy chcesz być liderem obsługi klienta opartej na sztucznej inteligencji? A może Twoim celem jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do podejmowania mądrzejszych decyzji biznesowych? Im jaśniejsza jest Twoja definicja, tym bardziej wyrównane będą Twoje zespoły i tym bardziej skoncentrowana stanie się Twoja strategia sztucznej inteligencji.

Gdy wszyscy zrozumieją, co oznacza sztuczna inteligencja i do czego jest zdolna, będziesz w stanie tworzyć ukierunkowane rozwiązania, które napędzają prawdziwą transformację. Żadnych więcej domysłów. Sztuczna inteligencja staje się narzędziem strategicznym, które wzmacnia Twoje zespoły i zapewnia wymierną wartość. A dzięki narzędziom takim jak Copilot firmy Microsoft sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej dostępna dla zespołów nietechnicznych, umożliwiając każdemu w firmie tworzenie aplikacji i automatyzację przepływów pracy.

Strategiczne wykorzystanie sztucznej inteligencji w jasno określonym celu wyróżni przedsiębiorstwa w 2025 r. Firmy, które odniosą sukces, to te, które poświęciły czas na jasne zdefiniowanie sztucznej inteligencji, zapewniając, iż wszyscy, od kierownictwa po obsługę klienta, będą dokładnie wiedzieć, jak to działa pasuje do biznesu.

Definicja AI: najlepszy prezent, jaki możesz dać swojej organizacji

Gdy zbliżamy się do roku 2025, najlepszym prezentem, jaki może sobie dać Twoja firma, jest jasna i praktyczna definicja sztucznej inteligencji. Nie wystarczy zajmować się technologiami sztucznej inteligencji — musisz poświęcić trochę czasu w zdefiniowanie, co oznacza sztuczna inteligencja dla Twojej organizacji, pracowników i klientów.

Sztuczna inteligencja może zmienić sposób, w jaki pracujesz, obsługujesz klientów i rozwijasz swoją firmę. Ale ta transformacja może nastąpić tylko wtedy, gdy wszyscy w organizacji rozumieją sztuczną inteligencję i jej dopasowanie do szerszego obrazu.

Niech więc rok 2025 będzie rokiem, w którym Twoja firma przejdzie od szumu wokół sztucznej inteligencji do strategii sztucznej inteligencji. Jasno zdefiniując sztuczną inteligencję i dopasowując swoje zespoły do ​​tej definicji, zajmiesz pozycję lidera w epoce transformacji cyfrowej.

Janet Robb jest dyrektorem ds. obsługi klienta w firmie Odpdostawca transformacji cyfrowej i brytyjski partner usługowy roku 2024 firmy Microsoft. Z siedzibą w Manchesterze oferuje chmurę publiczną i prywatną, zabezpieczenia, aplikacje biznesowe, usługi niskiego kodu i usługi danych tysiącom klientów, od przedsiębiorstw po małe i średnie firmy oraz organizacje sektora publicznego .



Source link

Idź do oryginalnego materiału