Universal Music Group (UMG) ogłosiło nowe partnerstwo z platformą tworzenia muzyki społecznościowej BandLab Technologies. Partnerstwo ma na celu promowanie odpowiednich praktyk w dziedzinie AI (sztuczna inteligencja) w przemyśle muzycznym
Partnerstwo skupia się na wspieraniu artystów, w tym tych w społeczności BandLab. Promuje także wspólne zobowiązanie obu firm do etycznego wykorzystania sztucznej inteligencji. Chodzi też o ochronę praw artystów i autorów piosenek. Firmy wspólnie dążą do opracowania rozwiązań rynkowych z normami pro-creator, aby nowe technologie służyły społeczności twórców efektywnie i zgodnie z zasadami etyki.
Universal Music Group (UMG) to światowy gigant w branży rozrywki muzycznej. Jest jednym z największych koncernów muzycznych i zajmuje się szerokim zakresem działalności związanym z przemysłem muzycznym. UMG jest jednym z „wielkich trzech” koncernów muzycznych na świecie, obok Sony Music Entertainment i Warner Music Group. Ma ogromny katalog nagrań i wydaje muzykę wszelakich gatunków.
BandLab występuje tu jako pionier, ponieważ jako pierwsza platforma do tworzenia muzyki, popiera Kampanię Sztuki Ludzkiej (HAC). HAC to globalna koalicja, która dba o to, aby technologie AI były rozwijane i używane w sposób, który wspiera ludzką kreatywność i kulturę.
Sztuczna inteligencja i Universal
Michael Nash, wiceprezes wykonawczy i główny dyrektor ds. cyfrowych UMG, dodał. „To jest teraz ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej, ponieważ sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę w ewolucji narzędzi do tworzenia muzyki.” Nash zaznaczył, iż obok ochrony praw artystów obie firmy planują stworzyć odpowiednie podejście do wykorzystywania AI w procesach twórczych. Firmy chcą skupić się na wspieraniu ludzkiej kreatywności i kultury.
To nie pierwszy raz, kiedy Universal zajmuje się kwestiami związanymi ze sztuczną inteligencją. W sierpniu UMG i Google prowadziły rozmowy na temat sposobów zwalczania deepfake’ów. Firmy rozwijają nowe narzędzie, które pozwoliłoby na legalne tworzenie utworów AI przy użyciu podobizn artystów. Krótko przed rozpoczęciem rozmów między UMG a Google na temat kwestii związanych ze sztuczną inteligencją i prawami autorskimi, YouTube wprowadziło swoje własne zasady współpracy z przemysłem muzycznym w dziedzinie technologii AI.