Wywiad wykonawczy: David Wong, Thomson Reuters

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Thomson Reuters wprowadza innowacje sztuczna inteligencja (AI) Przez kilka lat. „W latach 90. wprowadziliśmy nasz pierwszy algorytm odpowiadania na pytania i wyszukiwania w języku naturalnym i włączamy technologię sztucznej inteligencji do produktów takich jak Westlaw [a legal research platform] i różne algorytmy wyszukiwania” – mówi dyrektor ds. produktu firmy, David Wong.

Wong dołączył do Thomson Reuters w środku pandemii w 2020 r. Współpracuje z dyrektorem ds. inżynierii i dyrektorem ds. technologii, którzy są właścicielami zespołów inżynieryjnych i technicznych, a także laboratoriów Thomson Reuters. Oprócz działalności związanej z wiadomościami Reuters do obowiązków Wonga należy całe oprogramowanie i produkty związane z treścią. Przed dołączeniem do Thomson Reuters Wong pracował w Facebooku jako menedżer produktu.

Firma przyjęła wielochmurowy strategii i wykorzystuje Microsoft Azure, Amazon Web Services (AWS), Google i Oracle. „Staramy się być jak najbardziej otwarci i współpracować z różnymi dostawcami technologii” – mówi Wong.

Według Wonga AI – a dokładniej generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) i przetwarzanie języka naturalnego – stanowi kluczową kompetencję Thomson Reuters.

Wspominając ewolucję GenAI, mówi: „To interesująca historia. jeżeli odtworzymy taśmę, GPT 3, jeżeli pamiętasz, wydaje się jakby było milion lat temu. Został uruchomiony w sierpniu 2020 r. i był „interesujący”.”.

Następnie były GPT 3.5 i ChatGPT wprowadzono, a następnie GPT 4. „Wszystkie ukazały się w krótkich odstępach czasu pod koniec 2022 r. i w 2023 r.” – dodaje.

Dla Thomson Reuters zmiany te były znaczące, ponieważ, jak wskazuje Wong, w szczególności GPT 4 umożliwia interpretację języka i odpowiadanie na pytania na poziomie podyplomowym. „To był moment, w którym zdaliśmy sobie sprawę, iż technologia jest na tyle zaawansowana, iż ​​naszym zdaniem można ją wskazać na problemy, które rozwiązujemy dla naszych klientów” – mówi.

Rozwój produktu z wbudowanym GenAI

Problemy te można podzielić na dwie kategorie. Pomagają w wyszukiwaniu informacji lub rozwiązywaniu problemów badawczych. Wong podaje jako przykład firmę Westlaw, która oferuje szczegółową bazę danych zastrzeżonych treści, z których korzystają prawnicy, aby dobrze wykonywać swoją pracę. Produkt, jak twierdzi, służy uzyskaniu odpowiedzi na konkretne pytanie prawne.

„[GPT 4] był moment, w którym zdaliśmy sobie z tego sprawę [GenAI] jest na tyle zaawansowany, iż naszym zdaniem można go wskazać na problemy, które rozwiązujemy dla naszych klientów”

Davida Wonga i Thomsona Reutersa

„Drugim problemem, który rozwiązujemy dla naszych klientów, jest zwykle tworzenie prac pisemnych, takich jak pomoc w pisaniu umowy, przygotowaniu zeznania podatkowego lub złożenia wniosku regulacyjnego. Tak się składa, iż ​​GenAI radzi sobie bardzo dobrze z tymi dwoma problemami.”

Co więcej, twierdzi, iż niezastosowanie tej technologii oznaczałoby „utracenie ogromnej szansy”. Istnieje również ryzyko, iż jeżeli Thomson Reuters nie wprowadzi innowacji w oparciu o GenAI, inne firmy będą wytwarzać lepsze produkty.

Wong dostrzega silne powiązanie między możliwościami GenAI opracowywanymi przez firmę Thomson Reuters a funkcjonalnością GenAI wprowadzaną na platformie Microsoft 365 (M365) wraz z ofertami Copilot. „Obsługujemy wielu tych samych klientów i obaj dostrzegliśmy szansę w ten sam sposób. Prawnicy, księgowi i specjaliści ds. ryzyka żyją w produktach Microsoft. Zatem doszło do silnego zrównania” – mówi.

Wong twierdzi, iż Thomson Reuters dostrzegł w tym szansę na integrację Drugi pilot Microsoft 365rozszerzając wtyczki i aplikacje, które już zbudował w oparciu o ekosystem Microsoft: „Byliśmy jedną z pierwszych firm, które uzyskały dostęp do M365 Copilot w ramach programu rozszerzalności innej firmy”.

Umożliwiło to firmie Thomson Reuters opracowanie funkcjonalności umożliwiającej urządzeniu M365 Copilot interakcję z własnymi zbiorami danych Thomson Reuters, a także innymi agentami sztucznej inteligencji. „Skoncentrowaliśmy się na budowaniu integracji z Microsoft Word” – dodaje.

Obawy dotyczące własności intelektualnej

Jednym z zagrożeń związanych ze stosowaniem GenAI jest wyciek danych. Wong twierdzi, iż Thomson Reuters ma solidną politykę prywatności, która istniała przed GenAI.

„Ustaliliśmy jasny związek dotyczący sposobu postępowania z danymi naszych klientów, co ma zastosowanie do sposobu, w jaki współpracujemy z AI. jeżeli chodzi o generatywną sztuczną inteligencję, staraliśmy się bardzo poważnie podejść do poufności naszych klientów i uczynić z tego zasadę w naszym działaniu.”

Jako przykład dodaje: „Nie szkolimy sztucznej inteligencji na danych naszych klientów. Nie wzbogacamy żadnych dużych modeli językowych informacjami naszych klientów, chyba iż wyraźnie nas o to poproszą lub nie będą chcieli podjąć jakiejś wspólnej współpracy na rzecz innowacji w zakresie sztucznej inteligencji”.

Większość przypadków użycia w Thomson Reuters opiera się na silniku wnioskowania AI, gdzie: model dużego języka (LLM) Dostęp do niego można uzyskać poprzez interfejs programowania aplikacji (API). Produkty wzbogacone sztuczną inteligencją opracowane przez Thomson Reuters odpowiadają na pytania LLM. „Nie szkolimy i nie wzbogacamy systemów o dane, które przekazują nasi klienci” – dodaje.

Wong twierdzi, iż współpracując z komercyjnymi dostawcami technologii LLM, firma zawiera wiążącą umowę, zgodnie z którą LLM nie może wykorzystywać żadnych danych wejściowych od Thomson Reuters ani danych od swoich klientów. Umowa stanowi również, iż Thomson Reuters może przeprowadzić audyt dostawcy LLM, aby upewnić się, iż jego własność intelektualna lub dane pochodzące od jego klientów nie są wykorzystywane do celów szkoleniowych.

Przykładem działania integracji z M365 Word Copilot jest to, iż może ona pomóc użytkownikowi w utworzeniu nowej umowy sprzedaży na podstawie projektu umowy, który można modyfikować przy użyciu treści udostępnianych przez Thomson Reuters. Użytkownik może skorzystać z serwisu Thomson Reuters, aby znaleźć klauzulę, która będzie odpowiednia i wykonalna na przykład w Kalifornii, a którą można następnie umieścić w dokumencie umowy sprzedaży.

„Kiedy myślimy o problemach, do rozwiązania których zastosowaliśmy generatywną sztuczną inteligencję, zwykle nie powierzamy jej podejmowania decyzji. Naprawdę koncentrujemy się na tym, jak zapewniamy badania i analizy, a następnie automatyzację procesu.

Z punktu widzenia audytu system sztucznej inteligencji jest wykorzystywany do generowania rozszerzonego wyszukiwania. Wong mówi: „Jesteśmy w stanie odwoływać się do wszystkich informacji źródłowych”.

Rozszerzenie, sprawdzenie rzeczywistości

Sposób, w jaki Thomson Reuters współpracuje z firmą Microsoft i wdraża GenAI w swoich produktach, polega, używając terminologii branżowej, na wspomaganiu AI pracochłonnego zadania. Sztuczna inteligencja może zapewnić szybki dostęp do wiedzy specjalistycznej w danej dziedzinie, co pozwoli zaoszczędzić czas.

Wong nie wierzy, iż sztuczna inteligencja pozostało na etapie rozwoju, w którym wykazuje nadludzką inteligencję. Odpowiedzi, których może udzielić, nie są jeszcze wystarczająco dokładne i wiarygodne, dlatego też istnieją pewne zastrzeżenia dotyczące korzystania z obecnej technologii, ograniczające jej zastosowanie w zastosowaniach wymagających bardzo głębokiej analizy. Nie oznacza to jednak, iż takie systemy wspomagane sztuczną inteligencją nie mogą pomóc ludziom w wykonywaniu zadań, takich jak pisanie dokumentu kontraktowego.



Source link

Idź do oryginalnego materiału