Wyższy poziom chmury – klienci i partnerzy za sterami kampanii marketingowo-komunikacyjnej Microsoft

itreseller.com.pl 1 rok temu

Ponad 3 miesięczna kampania związana z otwarciem w Polsce regionu chmurowego Microsoft ma na celu wzmocnienie zaangażowania lokalnego biznesu w wykorzystanie najnowszych rozwiązań technologicznych takich jak chmura, AI, analityka danych oraz cyberbezpieczeństwo do budowania odporności w czasach niepewności gospodarczej i społeczno-politycznej. Założeniem kampanii jest oddanie głosu przedstawicielom ponad 60-ciu firm – Innowatorom Polskiej Doliny Cyfrowej, które są liderami innowacji w swoich sektorach rynku. Zintegrowana kampania, która łączy działania marketingowe i komunikacyjne to nie tylko różnorodność wielu formatów, wielopoziomowe działania w social mediach, customer i employee advocacy, komunikacja wewnętrzna, ale także dwa wielkie wydarzenia dla mediów i biznesu.

Doświadczenia podstawą dobrej strategii

Przygotowania do kluczowej kampanii Microsoft trwały od momentu ogłoszenia przez firmę w maju 2020 roku inwestycji 1 miliarda dolarów w rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej, która zakładała otwarcie nowego regionu chmurowego Microsoft w Polsce oraz przeszkolenie tysięcy specjalistów IT, przedstawicieli biznesu, partnerów i studentów. Wtedy również rozpoczęło się planowanie marketingowo-komunikacyjnych działań z klientami i partnerami Microsoft. Najistotniejsze było zbudowanie obustronnego zaufania, dlatego oddano w pełni ster w ręce biznesu, by dzięki temu powstały autentyczne, angażujące historie, gdzie zamiast produktów, główną rolę odgrywali ludzie.

Powstał program Innowatorzy Polskiej Doliny Cyfrowej, do którego zaproszeni zostali liderzy wszystkich branż, aby podzielić się innowacjami wprowadzonymi w ich organizacjach. Mowa tu o tych innowacjach, które zmieniły zasadniczo pozycję konkurencyjną organizacji, bezpieczeństwo systemów oraz przetwarzanych danych, poprawiły efektywność, ale również o tych, które pozwoliły zmienić kulturę w organizacji i zwiększyć atrakcyjność pracodawców na rynku pracy. Doświadczenia w obszarze budowania relacji z biznesem, angażowania we wspólne działania, przełożyły się na silną strategię kampanii wspierającej otwarcie regionu chmurowego Microsoft w Polsce, a zbudowany od podstaw i wspólnie z klientami i partnerami brand Polskiej Doliny Cyfrowej stał się dobrze rozpoznawalny na rynku.

Ten czas został również wykorzystany na budowanie kompetencji i wiedzy wewnątrz organizacji. Tutaj najważniejsze było wzmocnienie zaangażowania pracowników w employee advocacy poprzez regularne dostarczanie im gotowych do wykorzystania w mediach społecznościowych, wartościowych treści wzmacniających nie tylko storytelling Microsoft, ale przede wszystkim budujących pozycję ich jako ekspertów na rynku.

Jednocześnie przez wiele miesięcy trwał program rozwijający wiedzę pracowników w obszarze powstającego regionu przetwarzania danych.

Wielki start – uruchomienie polskiego regionu chmurowego Microsoft

W ostatnim tygodniu kwietnia, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w obecności Premiera Mateusza Morawieckiego, Ministra Cyfryzacji Janusza Cieszyńskiego, Ambasadora Stanów Zjednoczonych Marka Brzezinskiego, Microsoft ogłosił uruchomienie w Polsce najbardziej nowoczesnego i jednocześnie pierwszego w Europie Środkowo-Wschodniej regionu przetwarzania danych w chmurze. To oznacza podłączenie Polski do największej zaufanej infrastruktury chmurowej.

“Dzięki precyzyjnie zaplanowanym działaniom wspólnie z wszystkimi zaangażowanymi osobami i firmami oraz wzmocnieniu komunikacji w mediach społecznościowych przez pracowników, klientów i partnerów osiągnęliśmy imponujące rezultaty – 100 dziennikarzy i 500 osób na sali, tysiące oglądających transmisję online, ponad 360 publikacji medialnych we wszystkich polskich mediach, setki tysięcy reakcji na LinkedIn oraz w stu procentach pozytywny sentyment, a to dopiero początek kampanii. Ogromne znaczenie dla jej powodzenia ma również ścisła kooperacja na szeroką skalę pomiędzy działami odpowiedzialnymi za komunikację i marketing zarówno wewnątrz organizacji jak i w ramach zespołów po stronie współpracujących agencji” – mówi Anna Klimczuk, dyrektor komunikacji w polskim oddziale Microsoft.

Microsoft towarzyszy polskim organizacjom w tej cyfrowej podróży już od 30-tu lat, aktywnie wspierając wspólnie rozwój Polskiej Doliny Cyfrowej. Otwarcie polskiego regionu chmury jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na wysokowydajną moc obliczeniową oraz szybki i niezawodny dostęp do usług chmurowych Microsoft. Nasze globalne doświadczenie wskazuje, iż chmura stanowi istotny wkład w przyspieszenie cyfryzacji i wzrost konkurencyjności. Kluczową częścią inwestycji w Polsce jest podnoszenie kompetencji cyfrowych, zarówno tych podstawowych jak i najbardziej zaawansowanych. Microsoft od momentu ogłoszenia tej inwestycji w 2020 roku przeszkolił ponad 430 000 specjalistów IT, przedstawicieli biznesu, partnerów i studentów. Inwestycja w umiejętności cyfrowe Polaków jest istotnym elementem szeregu aktywności marketingowych, które firma realizuje konsekwentnie od ponad 3 lat.

Jak podkreśla Kamila Cichocka, dyrektor marketingu Microsoft w Polsce

„kampania związana z otwarciem Regionu przetwarzania danych w Polsce powstała z myślą o dostarczeniu jak najlepszego doświadczenia naszym klientom, dlatego postawiliśmy na zintegrowane działania, od szeroko rozumianej komunikacji wizerunkowej po zaangażowanie klientów w wąskie działania warsztatowe. Zależało nam na zbudowaniu spójnej ścieżki klienta z dopasowanym, angażującym kontentem dla różnych grup odbiorców B2B. Naszym celem było stworzenie platformy dyskusji oraz wymiany doświadczeń dla binesu oraz instytucji publicznych, w zakresie transformacji cyfrowej. Do kampanii zaprosiliśmy ponad 50-ciu naszych klientów, liderów zmiany w swoich branżach. Wiemy, iż innowacje i wykorzystanie najnowszych rozwiązań technologicznych takich jak sztuczna inteligencja, analityka danych czy IoT mają najważniejsze znaczenie, z jednej strony dla budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, a z drugiej strony budowania odporności w niepewnych czasach i zabezpieczania organizacji na przyszłość.

Biznes na pierwszym planie – customer and partner advocacy

Jednym z najważniejszych założeń kampanii było zaproszenie klientów i partnerów Microsoft do zaprezentowania swoich inspiracyjnych historii o rozwoju innowacji w ich organizacjach. Aby pokazać szeroką perspektywę rynkową w ramach kampanii prezentowane są historie firm z różnych sektorów rynku. Siłą tej strategii było przede wszystkim zaangażowanie klientów od samego początku w tworzenie tych historii i wspólne zaplanowanie najlepszych taktyk i promocji razem z każdym z nich. Do udziału w kampanii zostali również zaproszeni kluczowi partnerzy Microsoft tacy jak Intel, PWC, Accenture, Avanade, Billennium, Commvault, GFT, Red Hat, Sii, Veeam, Nordcloud, SoftwareOne, Quest, KPMG. Rezultaty są niezwykłe – zbudowanie silnych wzajemnych relacji, obopólne wzmocnienie komunikatów do rynku, pozycjonowanie wzajemne jako zaufanych partnerów biznesowych, przełożenie na wspólnie realizowane projekty.

Cyfrowa transformacja otwiera firmy na zmiany, rozwój i innowacje. Zwiększa efektywność, poprawia bezpieczeństwo i odporność. Powyższy film pokazuje, jak chmurowe rozwiązania wsparły działalność klientów: CCC, Nest Bank, SunRoof, Tramwaje Warszawskie i Żabka.

W ramach tych wielopoziomowych działań klienci i partnerzy mieli zagwarantowaną różnorodność formatów oraz kompleksowe podejście od momentu przygotowania narracji do promocji finalnej komunikacji. Od własnych formatów takich jak filmy czy informacje prasowe, po angażujące formaty medialne, głownie video i podcasty realizowanych przez firmy zewnętrzne – media, influencerów biznesowych.

W jednym z wielu odcinków podcastu Technologicznie Jarosław Kuźniar dyskutuje z Robertem Pławiakiem, CIO Polpharma, o wyzwaniach branży farmaceutycznej w erze szybkiego rozwoju technologicznego.

Serię takich inspiracyjnych wywiadów można obejrzeć i posłuchać m.in. w podcastach prowadzonych przez Jarosława Kuźniara i Bartka Pucka #Technologicznie, w DIGITALKS Jowity Michalskiej, a także w CyberDefence24 i w podkaście Elektryfikacja Jakuba Wiecha oraz na największych platformach podcastowych i na YouTube.

Gościem Jakuba Wiecha był pan Mariusz Jurczyk, Dyrektor Wykonawczy ds. Zarządzania Ciągłością Działania IT i Opłat w Tauron Polska Energia.

Wspólna celebracja otwarcia regionu chmurowego w Polsce

Jednym z ważniejszych momentów w trakcie kampanii było wielkie hybrydowe wydarzenie celebrujące wspólnie z klientami i partnerami otwarcie chmurowego regionu Microsoft w Polsce. Event zgromadził ponad 600 liderów biznesu w Expo XXI oraz ponad 2000 osób oglądających transmisję na żywo. Program sceny głównej i online poprowadził Jarosław Kuźniar. Tego dnia Expo XXI zamieniło się w strefę networkingu osób zarządzających biznesem w Polsce reprezentujących niemal każdą branżę – finanse, energetykę, sektor publiczny, retail, produkcję czy transport.

W panelu prowadzonym przez Marka Tejchmana, od lewej:
Eliza Kruczkowska, Chief Innovation Officer – Polski Fundusz Rozwoju S.A.
Artur Kurcweil, wiceprezes Zarządu nadzorujący obszar technologii, PKO Bank Polski
Cezary Stypułkowski,
prezes Zarządu, mBank
Tomasz Blicharski,
wiceprezes Zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Future
Maciej Oleksowicz,
prezes Zarządu, Inter Cars
Adam Marciniak,
prezes Zarządu, VeloBank
Grzegorz Olszewski
, prezes Zarządu, Alior Bank

Trzy sceny – główna, Expo stage i online z oddzielnym programem dopasowanym do odbiorców. Na wszystkich sesjach – napisy w czasie rzeczywistym po polsku i tłumaczone na angielski przez Teams Live, tłumaczenia w języku migowym i symultaniczne.

W panelu dotyczącym cyberbezpieczeństwa, który prowadziła Nikola Bochyńska, od lewej:
Grzegorz Bartler, członek Zarządu, dyrektor generalny ds. techniki, Netia
Michał Leski
, wiceprezes Zarządu, Bank Pocztowy
Janusz Cieszyński, minister cyfryzacji, Ministerstwo Cyfryzacji

Patryk Demski, wiceprezes Zarządu ds. strategii i rozwoju, Tauron
Grzegorz Kurdziel, członek Zarządu, PKP Polskie Linie Kolejowe

Podczas wydarzenia uruchomiona została specjalna strefa Microsoft & Partners Experience Zone, gdzie partnerzy wydarzenia prezentowali swoje najnowsze rozwiązania technologiczne. Centrum tej strefy stanowiła scena Expo, której program poprowadziła Jowita Michalska.

Expo stage

W tej strefie znalazła się również przestrzeń innowacji Microsoft Technology Center, w której prezentowane były scenariusze wykorzystania AI, metaverse, innowacji w obszarze Modern Work czy sustainability. W ramach MTC uczestnicy wydarzenia mieli okazję zapoznać się z rodziną urządzeń Surface i wyjątkowymi rozwiązaniami w zakresie dostępności z konkretnymi przykładami wykorzystania na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Uzupełnieniem całościowych działań komunikacyjnych jest kampania w social mediach oraz direct marketing. Całość wydarzenia była wsparta partnerstwem medialnym i kampaniami w mediach biznesowych: Money.pl, DGP oraz TVN BiŚ.

Kampania trwa od 26 kwietnia. Za jej koncept i przygotowanie razem z zespołem Microsoft odpowiada agencja komunikacji Live Age. Od strony PR projekt obsługuje agencja dfusion communication, za płatne działania w mediach odpowiada agencja Harmonic, zaś kampanie w social mediach realizuje Carat. KV i linię graficzną kampanii oraz wszystkie multimedia przygotował multimedia art director Adam Nyk, ICONYK.

“Obecność Intela w Europie będzie coraz większa!” podkreślił Michał Dżoga, Country Manager Intela w Polsce w programie IT Reseller TV „Liderzy Branży”

Idź do oryginalnego materiału