Czy sztuczna inteligencja na stałe rozgości się w naszym życiu? Co stoi na przeszkodzie niektórym rozwiązaniom? Opowiada Agata Biel - Inżynier AI/ML.
W ciągu kilku ostatnich lat sztuczna inteligencja (AI) zagościła w różnych branżach. W tym czasie nastąpił gwałtowny wzrost liczby narzędzi, aplikacji i platform opartych na AI i uczeniu maszynowym (ML). Technologie te wpłynęły na ochronę zdrowia, produkcję, prawo, finanse, handel detaliczny, nieruchomości, księgowość, marketing cyfrowy i wiele innych dziedzin. Jakie wyzwania stoją przed nami w niedalekiej przyszłości? Czy sztuczna inteligencja na stałe rozgości się w naszym życiu? O zdanie zapytaliśmy Agatę Biel – inżyniera AI/ML w Comarch.Inteligentna automatyzacja procesów Sztuczna inteligencja jest coraz częściej wykorzystywana do automatyzacji procesów i odciążania ludzi od wykonywania powtarzalnych, monotonnych czynności, pozwalając na zajęcie się bardziej kreatywnymi problemami. Przykładem takiego działania są moduły OCR w systemach księgowych, które pozwalają na automatyczne czytanie zawartości dokumentów (np. faktur, rachunków) i przyporządkowanie danych do odpowiednich kategorii na podstawie zdjęcia lub skanu.