Zakupy z poziomu chatbota. Walmart uruchamia “Instant Checkout” zintegrowany z ChatemGPT

itreseller.com.pl 1 miesiąc temu

Sieć handlowa Walmart we współpracy z OpenAI uruchomiła nową funkcję “Instant Checkout”, która pozwala na robienie zakupów bezpośrednio poprzez konwersację z ChatemGPT. To kolejny krok w integracji sztucznej inteligencji z e-commerce, który ma na celu uproszczenie i przyspieszenie procesu zakupowego, omijając tradycyjne przeglądanie stron internetowych.​

Klienci Walmartu mogą teraz wyszukiwać i kupować produkty, prowadząc rozmowę z chatbotem. Nowa funkcja “Instant Checkout” została zaprojektowana z myślą o sytuacjach, gdy użytkownik potrzebuje gwałtownie skompletować listę zakupów na posiłek lub uzupełnić domowe zapasy. Zamiast przeszukiwać sklep internetowy, wystarczy poinformować ChataGPT o swoich potrzebach, a ten, korzystając z katalogu produktów Walmartu, zaproponuje odpowiednie towary, a następnie sfinalizuje transakcję. Ten model, określany jako “agentic commerce” (handel agencyjny), ma wykorzystać potencjał AI do obsługi logistyki i cen giganta detalicznego.​

System płatności “Instant Checkout” jest już znany użytkownikom ChataGPT z integracji z platformami Shopify i Instacart, a obsługuje transakcje przez Apple Pay, Google Pay oraz karty kredytowe poprzez Stripe. Jednak partnerstwo z Walmartem jest jak dotąd największym tego typu wdrożeniem dla OpenAI. “Jesteśmy podekscytowani współpracą z Walmartem, aby codzienne zakupy stały się nieco prostsze” – powiedział Sam Altman, CEO OpenAI, podkreślając, iż jest to jeden ze sposobów, w jaki AI będzie na co dzień pomagać ludziom.​

Partnerstwo umacnia pozycję Walmartu w technologicznym wyścigu z rywalami takimi jak Amazon, który rozwija asystenta zakupowego Rufus, oraz Google, oferującym m.in. wirtualne przymierzanie ubrań. Walmart już wcześniej korzystał z AI, na przykład z wewnętrznego asystenta o nazwie “Sparky”, który pomaga w rekomendacjach produktów i śledzeniu zapasów. Doug McMillon, CEO Walmart, stwierdził, iż dotychczasowe doświadczenia e-commerce oparte na wyszukiwarkach i listach produktów niedługo się zmienią na rzecz “natywnego doświadczenia AI, które jest multimedialne, spersonalizowane i kontekstowe”.

Idź do oryginalnego materiału