Zarobki Alphabet pokazują chęć zwiększenia wykorzystania Google Cloud i sztucznej inteligencji

cyberfeed.pl 3 tygodni temu


Alphabet, matka Google, odnotowała 15% wzrost przychodów w pierwszym kwartale do 80,5 miliarda dolarów. Chociaż reklama przez cały czas zarabia najwięcej, działalność firmy w chmurze, Google Cloud, stanowiło prawie 12% jego całkowitych przychodów w tym kwartale. Przychody operacyjne Google Cloud wzrosły z 191 mln dolarów w pierwszym kwartale 2023 r. do 900 mln dolarów w analogicznym kwartale tego roku.

Na początku tego miesiąca Alphabet poinformował, iż połączy zespoły skupiające się na budowaniu modeli sztucznej inteligencji (AI) w Google Research z Google DeepMind, aby jeszcze bardziej przyspieszyć postępy w zakresie sztucznej inteligencji. Konsolidacja oznacza, iż ​​zespoły opracowujące modele sztucznej inteligencji, które wcześniej działały w ramach Google Research, w dziale usług Google, zostaną przejęte zintegrowany z Google DeepMind.

Podobnie jak inni giganci technologiczni, Alphabet postawił ogromne zakłady na wykorzystanie sztucznej inteligencji, a dyrektor generalny Sundar Pichai wykorzystał raport o wynikach za pierwszy kwartał, aby opowiedzieć o wiodącej pozycji firmy na rynku AI i jej nowa oferta Gemini.

„Jesteśmy na dobrej drodze do rozpoczęcia ery Gemini, a w całej firmie panuje ogromny rozmach. Nasza wiodąca pozycja w badaniach i infrastrukturze AI oraz nasz globalny zasięg produktów dobrze nas pozycjonują na następną falę innowacji w zakresie sztucznej inteligencji” – powiedział.

Według transkrypcji rozmowa o zarobkach opublikowana w serwisie Seeking Alphaw przygotowanym oświadczeniu Pichai odwoływał się do zdolności Alphabet do budowania infrastruktury IT.

„Mamy najlepszą infrastrukturę na erę sztucznej inteligencji” – powiedział. „Budowanie wiodącej na świecie infrastruktury jest w naszym DNA. Nasze centra danych należą do najwydajniejszych, bezpiecznych, niezawodnych i wydajnych na świecie. Zostały zaprojektowane specjalnie do szkolenia najnowocześniejszych modeli sztucznej inteligencji i zaprojektowane tak, aby osiągnąć niespotykaną dotąd poprawę wydajności.

Pichai stwierdził, iż modele i algorytmy sztucznej inteligencji opracowane przez Alphabet są ponad 100 razy wydajniejsze niż 18 miesięcy temu. „Dążymy do dokonywania inwestycji niezbędnych do utrzymania naszej pozycji lidera w zakresie infrastruktury technicznej” – dodał.

Zapytany o wyzwania związane z wdrażaniem innowacji technologicznych na dużą skalę, powiedział: „Prawdziwe możliwości, jakie dostrzegamy, to skala badań i innowacji, które stworzyliśmy i będziemy przez cały czas dostarczać. Myślę, iż po raz pierwszy możemy pracować nad sztuczną inteligencją w sposób horyzontalny i ma to wpływ na całą firmę, czy to na wyszukiwarkę, czy na YouTube, czy na chmurze, czy na Waymo i tak dalej”.

Powiedział, iż wyzwania polegają na zapewnieniu, iż firma wykorzysta możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja, przy jednoczesnym przyjęciu bardzo wydajnego podejścia i przekierowaniu ludzi do najwyższych priorytetów w całej firmie.

Wyniki za pierwszy kwartał 2024 r. pokazują, iż firma intensyfikuje badania i rozwój (R&D) w zakresie sztucznej inteligencji oraz komercyjnie promuje Google Cloud. Dyrektor finansowy Ruth Porat powiedziała: „Koszty operacyjne wzrosły o 5%, co odzwierciedla po pierwsze wzrost kosztów wynagrodzeń w obszarze badań i rozwoju, głównie w przypadku Google DeepMind i Cloud, a po drugie, niewielki wzrost w zakresie sprzedaży i marketingu rok do roku, odzwierciedlający wzrost wynagrodzeń wydatki głównie na sprzedaż w chmurze.”

Komentując wyniki, starszy analityk firmy Forrester Nikhil Lai powiedział: „Jeśli chodzi o to, co ma nadejść, Sundar Pichai i Philipp Schindler [Alphabet’s chief business officer] wspomniała o wielu zmianach w reklamie zintegrowanej ze sztuczną inteligencją, w tym wprowadzeniu modeli Gemini do Performance Max i rosnącym zastosowaniu narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, takich jak inteligentne określanie stawek i automatycznie tworzone zasoby. We wszystkich przypadkach matematycznie oczywiste jest zastosowanie narzędzi reklamowych Google zintegrowanych ze sztuczną inteligencją – działają – jednak wydajność odbywa się kosztem kontroli i przejrzystości reklamodawców”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału