Axence to polska firma z blisko 20‑letnim doświadczeniem w dostarczaniu narzędzi IT dla administratorów. Niedawno wprowadzili nową odsłonę Axence ConnectPro – narzędzia do zdalnego wsparcia technicznego dla firm i instytucji i z tej okazji udostępniają też darmową, roczną licencję, bez żadnych ograniczeń np. liczby dodanych do konsoli administratorów, ilości stacji roboczych, jednoczesnych zdalnych połączeń czy czasu połączenia sesji.
Axence ConnectPro umożliwia zdalne przeglądanie konfiguracji sprzętu i listy systemu na każdym komputerze. Daje możliwość zarządzania komputerami bez przeszkadzania użytkownikowi np. bez przejmowania ekranu czy przerywania pracy użytkownika.
Narzędzie zostało wyposażone w funkcje zdalnego zarządzania plikami, procesami, usługami, rejestrem, wykonywaniem poleceń – choćby poprzez PowerShell. Dodatkowo możliwe jest monitorowanie sprzętu i systemu w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem parametrów CPU, RAM, S.M.A.R.T. dysków, udziałów sieciowych itp.
Administrator i pracownik (lub cały dział IT) mogą komunikować się ze sobą, dzielić się plikami, zrzutami ekranu, a to wszystko bez instalowania kolejnego agenta na komputerze pracownika. Wykorzystywany jest moduł systemu tzw. Quick Help, który wymaga pobrania i uruchomienia agenta tymczasowego, niewymagającego instalacji, a jedynie podania jednorazowego kodu dostępowego.


Teoretyczne jedyny scenariusz, w którym wymagana jest płatna licencja, to użycie ConnectPro w sieci wewnętrznej (intranecie). Oprogramowywanie Axence ConnectPro jest tylko niewielką częścią Axence nVision dostępną na stronie producenta. Aby z niego skorzystać, należy podać wszystkie dane firmowe.
Axence ConnectPro można porównać do darmowej alternatywy open source DWService dla Windows, Linux i macOS:
Axence ConnectPro | DWService (open source) |
Własny serwer lub chmura | Własny serwer lub chmura (ograniczenie przepustowości do 6Mb/s w wersji free) |
Licencja darmowa na 12 miesięcy, potem kontakt z producentem i oferta komercyjna | Darmowa / open source |
Bez limitu sesji | Bez limitu sesji |
Zdalna diagnostyka i inwentaryzacja | Podobnie (zarządzanie plikami, procesami, usługami, uruchamianie kodu itp.), ale brak inwentaryzacji oprogramowania |
Czat z użytkownikiem i integracja zgłoszeń | Brak czatu |
Wsparcie dla Windows | Windows, Linux, macOS |
