13 – O agile z Grzegorzem Rycajem

devtalk.pl 9 lat temu

Szczęśliwy, trzynasty, odcinek to chwilowy odpoczynek od technikaliów. Tym razem wraz z Grzegorzem Rycajem serwujemy Wam dywagacje na popularny temat: agile. Grzegorz od wielu lat programuje i kieruje zespołami programistów. Prawdopodobnie wielu z Was niejednokrotnie miało okazję oglądać go na scenie, gdyż regularnie występuje na różnych eventach. MVP w kategorii Visual Studio ALM.

40-minutową rozmowę rozpoczynamy od historii agile. Nie zagłębiamy się jednak w teorię – tę pewnie ogromna większość Was zna (jeśli nie – zapraszam do sekcji z linkami). Zastanawiamy się czym różni się agile w zależności od modelu pracy zespołu: “wewnętrzne zasoby” vs “dostawcy oprogramowania”. Jaki wpływ na projekt ma typ klienta: bank czy startup? Bardzo ważna część konwersacji to przestrogi: na co uważać stosując agile, jakie są najczęściej popełniane błędy w tym zakresie? Grzesiek dzieli się też swoimi spostrzeżeniami odnośnie radzenia sobie z “wrzutkami z produkcji” skutecznie demolującymi plany na dany sprint, czyli: jak radzić sobie z utrzymaniem systemów? Albo: jak dbać o dokumentację projektową? Rozmawiamy też o bardziej niskopoziomowych praktykach, takich jak code review, daily standup meeting, retrospekcje czy wreszcie continuous integration.

Konkurs: rozdajemy egzemplarz polecanej przez Grześka książki “Agile Project Management with Scrum“. Pewnie już wiecie kto ją dostanie, prawda?:) Tak, autor jednego z komentarzy pod niniejszym postem! Gorąco zapraszam zatem do dyskusji na temat zarówno tego odcinka, jak i DevTalka w ogóle.


Zasubskrybuj podcast (e-mail, iTunes) lub ściągnij ten odcinek w mp3.

Linki:


Koniecznie zostaw komentarz: jak Ci się podoba odcinek?
Nie zapomnij też dołączyć do społeczności DevTalk na Facebooku i Twitterze :)!
Zapisz się również na Newsletter, aby nie przegapić żadnego odcinka!

Muzyka wykorzystana w intro:
“Misuse” Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
Idź do oryginalnego materiału