Allianz tnie koszty i stawia na AI, zagrożonych choćby 1800 miejsc pracy

itreseller.com.pl 2 tygodni temu

Allianz szykuje głęboką restrukturyzację w segmencie ubezpieczeń turystycznych. Według źródeł cytowanych przez Reutersa, w ciągu najbliższych kilkunastu miesięcy pracę może stracić choćby 1800 osób. Najbardziej narażone są stanowiska w call center, które firma stopniowo zastępuje rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji.

Allianz przyspiesza automatyzację obsługi klientów

Według informacji przekazanych przez Reutersa, planowane zwolnienia obejmą od 1500 do 1800 pracowników w okresie od 12 do 18 miesięcy. Zdecydowana większość z zagrożonych stanowisk znajduje się w centrach telefonicznej obsługi klienta. Allianz Partners, globalna spółka Grupy Allianz odpowiedzialna za ubezpieczenia podróżne i assistance, zatrudnia około 22 600 osób na świecie. Aż 14 000 z nich pracuje przy telefonicznym przyjmowaniu zgłoszeń i obsłudze roszczeń.

Źródła cytowane przez media wskazują, iż proces redukcji jest bezpośrednio związany z rosnącą automatyzacją i wdrażaniem narzędzi AI w obsłudze klienta. Wewnętrzne dokumenty mają potwierdzać, iż Allianz przygotowuje się do szerokiego wykorzystania modeli generatywnych, automatycznych asystentów i systemów klasyfikujących zgłoszenia.

W oświadczeniu przesłanym Bloombergowi firma przyznała, iż analizuje, jak w kolejnych latach lepiej wykorzystać sztuczną inteligencję w operacjach. Zaznaczyła przy tym, iż planowane zmiany mają również otworzyć przestrzeń do rozwoju kompetencji pracowników oraz tworzenia nowych stanowisk, choć jednocześnie mogą zlikwidować część ról opartych na powtarzalnych zadaniach manualnych.

Idź do oryginalnego materiału