Apple nie wycofa się ze zobowiązań klimatycznych ze względu na sztuczną inteligencję, pomimo zabezpieczeń innych firm

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Wydaje się, iż sztuczna inteligencja zmienia wszystko. W niektórych przypadkach obejmuje to ambicje klimatyczne, jakie firmy technologiczne miały przed pojawieniem się sztucznej inteligencji. Ostatnie komentarze od dyrektora generalnego Google jest tego dowodem. Tymczasem Apple trzyma się mocno swoje cele na rok 2030 i powtórzył je w: A nowy wywiad.

Historia dwóch firm

Google znalazło się ostatnio na pierwszych stronach gazet w związku ze swoimi celami klimatycznymi. Niestety, nie bez powodu. Choć firma nie zmieniła jeszcze oficjalnie swoich celów klimatycznych, dyrektor generalny Sundar Pichai sprawia wrażenie, jakby rozważał taką zmianę.

Powód? sztuczna inteligencja

Anissa Gardizy pisze dla Informacje:

Dyrektor generalny Google, Sundar Pichai, powiedział, iż boom na sztuczną inteligencję „ stanowi wyzwanie” dla osiągnięcia celu firmy w zakresie emisji gazów cieplarnianych. W zeszłym tygodniu przemawiając na wydarzeniu na Uniwersytecie Carnegie Mellon Pichai powiedział, iż Google zobowiązał się do korzystania z energii bezemisyjnej do 2030 r., ale cel ten został postawiony przed „obecnym momentem sztucznej inteligencji”. Powiedział, iż krótkoterminowy wyścig w opracowywaniu nowych modeli sztucznej inteligencji, w tym „nieefektywne wstępne szkolenie tych modeli”, sprawia, iż ​​osiągnięcie celu energetycznego jest „wyzwaniem”. Pichai stwierdził, iż jest optymistą i wierzy, iż zapotrzebowanie na energię sztucznej inteligencji pomoże pobudzić większe inwestycje w projekty dotyczące energii odnawialnej. „Rekompensujemy straty tam, gdzie możemy, ale uważam to za niewygodną fazę przejściową” – powiedział.

Tymczasem na początku tego tygodnia TIME opublikował nowy film przedstawiający „Jak liderzy sektora publicznego i prywatnego radzą sobie z równością klimatyczną”.

Lisa Jackson, wiceprezes Apple ds. środowiska, polityki i inicjatyw społecznych, pojawia się w filmie jako jedna z niewielkiej liczby panelistów, z którymi przeprowadzane są wywiady.

Oto fragment wypowiedzi Jacksona:

Apple obiecuje, iż do 2030 r. będzie neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich swoich działaniach. Około 75 procent tej kwoty zostanie osiągnięte poprzez eliminację emisji. Pozostałe 25 procent będzie pochodzić z projektów usuwania dwutlenku węgla, projektów offsetowych i projektów ukierunkowanych na różnorodność biologiczną i sprawiedliwość. Dlaczego to jest ważne? Ponieważ kiedy angażujemy się w projekt, który nie ma charakteru przemysłowego, może to być projekt zalesiania, projekt dotyczący namorzynów lub projekt dotyczący obszarów trawiastych, jak odwiedziłem w Kenii, najważniejszą częścią jest dla mnie społeczność. Że nie robisz nic dla społeczności, ale iż wspierasz to, co społeczność próbuje zrobić. Natomiast w przypadku sektora przedsiębiorstw musimy być w stanie wykorzystać zasoby, które chcemy przeznaczyć na tę podróż klimatyczną, i zadbać o to, abyśmy pojawiali się w społecznościach w sposób wspierający ich wysiłki.

Różnica między tymi dwoma cytatami jest uderzająca.

  • Jackson odważnie potwierdza zaangażowanie Apple w osiągnięcie całkowitej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku i opowiada o tym, jak to będzie wyglądać jest robione.
  • Pichai okazuje skruchę, ponieważ wątpi w zdolność Google do osiągnięcia własnych celów na rok 2030.

Firma Apple została pochwalona za realizację swoich celów

Pod koniec filmu TIME Michael Regan, administrator EPA, chwali firmę Apple jako wzór do naśladowania dla innych firm. Mówi:

Apple to niesamowita platforma… Kiedy pomyślisz o pracy, jaką Lisa wykonuje, aby przekształcić łańcuch dostaw, która obniża zrównoważony rozwój i wydajność w sposób, który – jako organ regulacyjny, wiem, iż jest to możliwe, więc kiedy staramy się korzystać z technologii standardów, które mają podążać za innymi firmami, mamy punkt odniesienia.

Sztuczna inteligencja to z pewnością technologia transformacyjna. Pichai ponownie podkreślił swoje przekonanie, iż ostatecznie przyczyni się to do budowania bardziej zrównoważonej przyszłości. Interesujące jest jednak to, iż firmy wykorzystują to niemal jako pretekst do krótkoterminowej regresji.

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału