Apple stoi przed nowym pozwem antymonopolowym na kwotę 3,75 miliarda dolarów dotyczącym przechowywania danych w iCloud

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


Apple stoi w obliczu pozwu o wartości 3 miliardów funtów (około 3,75 miliarda dolarów) złożonego przez grupę konsumentów, która zarzuca producentowi iPhone’a naruszenie brytyjskiego prawa konkurencji, „zmuszając” klientów do korzystania z usługi iCloud.

W jego komunikat prasowybrytyjski organ nadzoru konsumenckiego „Which?” twierdzi, iż Apple preferencyjnie traktował usługę przechowywania danych iCloud i zachęcał użytkowników do korzystania z tej usługi do przechowywania zdjęć, filmów i innych danych, utrudniając jednocześnie korzystanie z alternatywnych dostawców.

„Uważamy, iż klienci Apple są winni prawie 3 miliardy funtów w wyniku narzucania klientom usług iCloud przez technologicznego giganta i odcinania konkurencji od konkurencyjnych usług” – Which? – napisano w swoim ogłoszeniu. Grupa twierdzi, iż monopol Apple pozwolił firmie na nadmierne obciążanie użytkowników abonamentami iCloud i twierdzi, iż podjęła kroki prawne w celu dochodzenia odszkodowania od 40 milionów użytkowników Apple w Wielkiej Brytanii, którzy byli „uwiązani” korzystaniem z usługi od października 2015 r.

Apple nie pozwala użytkownikom na tworzenie kopii zapasowych danych za pośrednictwem zewnętrznych dostawców pamięci masowej. Użytkownicy Apple otrzymują 5 GB bezpłatnego miejsca w iCloud — liczba ta nie wzrosła od czasu wprowadzenia tej usługi w 2011 r. — i są zobowiązani do uiszczania miesięcznych opłat zaczynających się od 99 pensów (0,99 dolara w USA), jeżeli potrzebują więcej. Użytkownicy iPhone’a mogą jednak manualnie tworzyć kopie zapasowe swoich urządzeń, przesyłając dane do komputera.

„iOS ma monopol i kontroluje systemy operacyjne Apple, a obowiązkiem Apple jest nie wykorzystywać tej dominacji do uzyskania nieuczciwej przewagi na powiązanych rynkach, takich jak rynek przechowywania danych w chmurze. Ale tak właśnie się stało.” Który? powiedział. „Podjęcie tych działań prawnych oznacza, iż ​​możemy pomóc konsumentom uzyskać należne im zadośćuczynienie, zniechęcić do podobnych zachowań w przyszłości i stworzyć lepszy, bardziej konkurencyjny rynek”.

„Nasi użytkownicy nie muszą korzystać z iCloud, a wielu z nich korzysta z szerokiej gamy alternatywnych rozwiązań do przechowywania danych innych firm” Apple oświadczyło w oświadczeniu dot Forbesa odpowiadając na pytanie „Jaki?” proces sądowy. „Odrzucamy wszelkie sugestie, jakoby nasze praktyki iCloud były antykonkurencyjne i będziemy stanowczo bronić się przed wszelkimi roszczeniami prawnymi, które mogłyby stanowić inaczej”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału