Jak ChatGPT wpłynie na przestrzeń Web3?
OpenAI, firma stworzona przez Elona Muska, stworzyła produkt ChatGPT – czat umożliwiający rozmowy ze sztuczną inteligencją, która odpowiada na stawiane przez użytkowników różnorakie pytania.
ChatGPW od czasu debiutu 5 dni temu zdobył już ponad 5 mln użytkowników.
Jego zastosowanie jest ogromne i ograniczone jedynie wyobraźnią.
Od audytu inteligentnych umów po ulepszanie interakcji z użytkownikami, właściciel różnych biznesów wskazują, w jaki sposób ChatGPT może potencjalnie wpłynąć na Web3.
Dzięki wielu możliwościom, jakie otworzył ChatGPT, szefowie firm działających w przestrzeni Web3 przewidują, w jaki sposób narzędzie sztucznej inteligencji (AI) opracowane przez OpenAI wywrze wpływ na branżę.
Dmitry Mishunin, dyrektor generalny firmy HashEx zajmującej się audytem inteligentnych kontraktów, uważa, iż ChatGPT będzie miał wpływ na bezpieczeństwo inteligentnych kontraktów. Mishunin powiedział, iż chociaż przyszłość jest niepewna, to może pójść w obie strony. Wyjaśnił, że:
„Algorytmy AI mogą być tak głęboko zintegrowane z niszą, iż po prostu przestaną zezwalać na inteligentne kontrakty, które nie przeszły weryfikacji pod kątem wdrożenia”.
Miszunin powiedział, iż taki wynik będzie dobry na dłuższą metę, ponieważ znacznie zmniejszy liczbę włamań, pozytywnie wpływając na całą branżę. Jednak dyrektor wykonawczy uważa, iż rzeczy mogą również pójść w stronę niekoniecznie pożądaną przez użytkowników.
Według Miszunina, sztuczna inteligencja może również potencjalnie zachowywać się inaczej i niezależnie wykorzystywać luki w zabezpieczeniach i luki do samodzielnego przeprowadzania ataków. To pozwoli jej uczyć się i otrzymywać środki na dalszy rozwój.
Z drugiej strony, starszy doradca XinFin, Doug Brooks, uważa również, iż ChatGPT ma potencjał do wykorzystania w opracowywaniu i testowaniu inteligentnych kontraktów. Brooks uważa jednak, iż nie będzie miała bezpośredniego wpływu na smart contracty.
Powiedział , że:
„Sztuczna inteligencja mogłaby potencjalnie poprawić wydajność i dokładność procesu rozwoju, ale niekoniecznie miałoby to bezpośredni wpływ na wynikającą z tego inteligentną umowę. ”
Mimo to dyrektor uważa, iż nowe narzędzie będzie miało wpływ na wrażenia użytkownika. Brooks wspomniał, iż sztuczną inteligencję można wykorzystać do zapewnienia bardziej intuicyjnej metody interakcji, potencjalnie zwiększając adopcję Web3.
Tymczasem Monica Oracova, współzałożycielka firmy zajmującej się cyber bezpieczeństwem Naoris Protocol, również przedstawiła swój punkt widzenia na ten temat. Według Oracovej w krótkim okresie może dojść do potencjalnego wzrostu liczby naruszeń, ponieważ sztuczna inteligencja będzie ujawniać luki w zabezpieczeniach, którymi należy się zająć. To „oświetli obszary, w których ludzie muszą się poprawić”. Oracova wyjaśniła, że:
„AI nie jest istotą ludzką. Będzie brakować podstawowych uprzedzeń, wiedzy i subtelności, które widzą tylko ludzie. Jest to narzędzie, które poprawi luki w zabezpieczeniach, które są błędnie zakodowane przez ludzi”.
Mimo to Oracova uważa, iż chatbot oparty na sztucznej inteligencji będzie miał pozytywny wpływ na przyszłość Web3.
„Można go pozytywnie wykorzystać w przepływie prac związanych z bezpieczeństwem i rozwojem przedsiębiorstwa, co zwiększa możliwości obronne powyżej obecnych standardów bezpieczeństwa” — dodała.
Oczywiście pojawią się różne pytania i odpowiedzi AI będą miały rację sprawczą. Może choćby na zasadzie samosprawdzającej się przepowiedni.
Powstaje rozwiązanie, które będzie ciągle ulepszane i samo będzie się ulepszać, korzystając z danych zgromadzonych w sieci. To absolutnie zmienia dotychczasowe zasady gry.
Koniec bessy według Chatgpt
Zadałem pytanie AI o to kiedy będzie koniec bessy. Otrzymałem odpowiedź: