Credit Agricole Bank Polska został partnerem prezentacji pierwszego na świecie automatycznego awatara języka migowego Migam.AI na konferencji Vivatech w Paryżu. Rozwiązanie opracowała polska spółka Migam S.A., która dzięki wsparciu banku miała okazję zaprezentować się szerokiej społeczności start-upowej i zdobyć rozgłos na całym świecie.
Migam.AI to automatyczny awatar języka migowego oparty na sztucznej inteligencji, który w czasie rzeczywistym potrafi tłumaczyć teksty na język migowy i odwrotnie. To pierwsze na świecie w pełni funkcjonalne rozwiązanie tego typu. Awatar potrafi w tej chwili płynnie posługiwać się Amerykańskim Językiem Migowym (ASL). Docelowo będzie również obsługiwał inne języki migowe w tym: francuski, japoński, kenijski i polski.
Dostępność bez ograniczeń
– Jest to pionierskie przedsięwzięcie, które przekształca sposób komunikacji i zwiększa dostępność dla Głuchych wszystkich usług publicznych i dóbr kultury. Dzięki naszemu rozwiązaniu Głusi mogą wygodnie komunikować się w języku migowym w dowolnym czasie i miejscu, bez żadnego pośrednictwa. Awatar eliminuje konieczność korzystania z tłumaczy, co dotychczas było dużym utrudnieniem dla pełnej dostępności– wyjaśnia Przemysław Kuśmierek, prezes spółki Migam.
Entuzjastyczne przyjęcie
Awatar Migam.AI został zaprezentowany w Paryżu podczas VivaTech – największej na świecie konferencji poświęconej innowacjom technologicznym i startupom, a także podczas równolegle odbywającej się Nvidia GTC – konferencji na temat sztucznej inteligencji dla deweloperów. Na obu wydarzeniach został przyjęty z entuzjazmem.
– Zainteresowali się nami przedstawiciele największych koncernów technologicznych. Przeprowadziliśmy wiele interesujących rozmów i będziemy pogłębiać te kontakty. Daje nam to nadzieję na szybki rozwój i dalsze ulepszanie naszej technologii – mówi Przemysław Kuśmierek.
Tekst w obcym języku
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), 72 miliony osób na świecie nie słyszy od urodzenia i potrzebuje dostępu do tłumaczy języków migowych. Osoby głuche mają trudność ze zrozumiem tekstu zapisanego w językach fonetycznych swojego kraju i traktują te języki, jak obce. W Polsce środowisko Głuchych liczy około 400 tys. osób. Każda z nich, zgodnie z przepisami ustawy o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług, ma prawo do korzystania z usług publicznych w dogodnej dla siebie formie.
Credit Agricole zamienia się w słuch
Credit Agricole już od ponad pięciu lat współpracuje z MIGAM w zakresie zwiększania dostępności dokumentów i usług bankowych dla Głuchych. Doradcy we wszystkich oddziałach banku oraz w Contact Center korzystają z systemu zdalnego tłumaczenia na język migowy. Bank realizuje także ogólnopolski program kompleksowego wsparcia dla społeczności Głuchych „Zamieniam się w słuch” i oferuje swój flagowy produkt: Konto dla Ciebie w pakiecie VIP za 0 zł dla wszystkich osób, które dysponują orzeczeniem o niepełnosprawności z kodem 03-L lub posiadają legitymację Polskiego Związku Głuchych.
– Wiemy, iż środowisko głuchych ma specyficzne potrzeby. Staramy się je dobrze zrozumieć i wychodzić im naprzeciw. To są ludzie, którzy mają pełne prawo załatwiać swoje sprawy w banku tak samo wygodnie, jak słyszący. Chcemy mieć z nimi dobre relacje i dlatego dbamy o dostępność naszych usług, a także wspieramy rozwój technologii, która ułatwia im życie – mówi Przemysław Przybylski, rzecznik Credit Agricole.
Migam S.A. to firma społecznego wpływu (social impact company), specjalizująca się w obsłudze społeczności Głuchych poprzez rozwój zdalnych usług tłumaczeniowych w języku migowym przy wykorzystaniu innowacyjnych technologii. Spółka obsługuje system zdalnego tłumaczenia języka migowego, z którego korzysta w Polsce ponad 2 tys. instytucji i firm. Usługi Migam gwarantują pełną otwartość dla Głuchych we wszelkich aspektach życia, zarówno społecznych jak i ekonomicznych.
Od 2014 roku Migam S.A. pracuje nad automatyzacją tłumaczenia języka migowego przy użyciu sztucznej inteligencji, aby zmniejszyć barierę komunikacyjną między społecznościami Głuchych i słyszących, sprzyjając inkluzywności i dostępności.
Credit Agricole Bank Polska S.A. jest częścią Grupy Credit Agricole – jednej z 10 największych instytucji finansowych na świecie. W Polsce działa od 2001 r. Obsługuje ponad milion klientów indywidualnych a także małe i średnie przedsiębiorstwa, rolników i przedsiębiorstwa rolne oraz korporacje. Działa również w obszarze kredytów konsumenckich. Oferuje pełną gamę produktów i usług bankowych, a także usług ubezpieczeniowych i assistance.
W ramach działania na rzecz społeczeństwa bank realizuje strategię ESG i wspiera swoich klientów w transformacji energetycznej, oferując im szeroką gamę produktów kredytowych przeznaczonych na finansowanie „zielonych” inwestycji. Realizuje także dwa sztandarowe projekty CSR: kampanię edukacyjną #mniejplastiku, w ramach której popularyzowana jest wiedza o szkodliwości nadmiaru plastikowych odpadów w środowisku naturalnym oraz program „Zamieniam się w słuch”, który polega na wsparciu dla osób z problemami słuchu.