Brak wpływu na ruch lotniczy
Nietypowa aktywność na platformie, z której korzysta call center Qantas, została po raz pierwszy zauważona w poniedziałek, poinformowała firma. System jest teraz ponownie pod kontrolą. Cyberatak nie ma wpływu na operacje lotnicze ani bezpieczeństwo, podkreśliła firma. Qantas traktuje ten incydent bardzo poważnie i ściśle współpracuje z agencjami rządowymi i niezależnymi ekspertami ds. cyberbezpieczeństwa.
„Szczerze przepraszamy naszych klientów i zdajemy sobie sprawę z niepewności, jaką to mogło spowodować” — powiedziała Vanessa Hudson, CEO Qantas Group. „Nasi klienci powierzają nam swoje dane osobowe i traktujemy tę odpowiedzialność poważnie”. Utworzono specjalną infolinię obsługi klienta, z którą mogą się kontaktować osoby dotknięte problemem. W zeszłym roku błąd w aplikacji mobilnej linii lotniczej ujawnił nazwiska i szczegóły podróży kilku pasażerów.