Cyberatak na znaną sieć odzieżową. Wyciekły dane klientów, także z Polski. Firma ostrzega

g.pl 4 godzin temu
Popularna sieć odzieżowa padła ofiarą ataku hakerów, w wyniku którego wyciekły dane klientów. Dotyczy to także osób z Polski. Firma zapewnia, iż nie powinno stanowić to bezpośredniego zagrożenia, ale mimo wszystko apeluje o zachowanie ostrożności. Chodzi o otrzymywanie podejrzanych wiadomości.
Większość przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, jak ważne jest w tej chwili cyberbezpieczeństwo. Niestety, przestępcy stale rozwijają swoje metody, przez co ataki hakerskie wciąż się zdarzają. Tym razem ofiarą cyberataku padli klienci hiszpańskiej sieci odzieżowej Mango. Firma poinformowała o tym w wiadomościach mailowych wysłanych 15 października 2025 roku.


REKLAMA


Zobacz wideo Zuzanna Polak: Nie płacisz za usługi w sieci? Pewnie oddajesz w zamian swoje dane


Jakie skutki może mieć atak hakerski na firmę? Mango ostrzega swoich klientów
Mango to jedna z największych sieci w branży odzieżowej, która ma już ponad 2700 sklepów w 120 krajach, w tym w Polsce. Z tego względu wspomniane powyżej wiadomości trafiły również do polskich klientów. Jak informuje portal cyberdefence24.pl, firma poinformowała, iż do incydentu doszło w wyniku ataku na zewnętrznego dostawcę usług marketingowych obsługującego markę. Ujawnione zostały dane kontaktowe wykorzystywane w kampaniach marketingowych. W zależności od wyrażonej przez użytkownika zgody na otrzymywanie treści marketingowych, mogło to obejmować imię (bez nazwiska), kraj zamieszkania, kod pocztowy, adres e-mail i numer telefonu. Mango zapewnia, iż nie wyciekły dane szczególnie wrażliwe, czyli np. informacje paszportowe lub dane kart kredytowych, ani loginy i hasła użytkowników. Mimo to wskazane jest zachowanie ostrożności.
Dane pozyskane w wyniku wycieku mogą posłużyć przestępcom do prób kontaktu z klientami. To z kolei stwarza m.in. ryzyko phishingu. Mango zaleca, aby uważać na podejrzane wiadomości otrzymywane na e-mail lub telefonicznie i zawsze weryfikować ich nadawców. W razie jakichkolwiek wątpliwości do dyspozycji klientów jest oficjalny adres mailowy firmy (personaldata@mango.com) oraz numer infolinii. Niestety nie jest to pierwsza taka sytuacja w ostatnim czasie w branży odzieżowej.


Ataki hakerskie coraz częściej dotyczą klientów sklepów odzieżowych. Problem dotknął już te marki
Mango przekazało, iż o incydencie niezwłocznie zawiadomiono Hiszpański Urząd Ochrony Danych (AEPD) i realizowane są prace w celu pełnego wyjaśnienia sprawy. Choć w tym przypadku cyberatak nie stanowił poważnego zagrożenia, to niepokojąca jest częstotliwość tego zjawiska w branży. Portal fashionbiznes.pl zauważa, iż w ostatnich miesiącach wiele luksusowych i globalnych marek padło ofiarą naruszeń bezpieczeństwa. Wyciek danych klientów potwierdziły m.in. grupy Kering (właściciel Gucci, Balenciaga, McQueen), a także Louis Vuitton, Dior czy Adidas. Podobnie jak w przypadku Mango, celem ataku najczęściej są bazy danych firm trzecich, w tym agencji marketingowych, dostawców usług mailingowych czy analitycznych.
Zobacz też: Wystarczy jedno kliknięcie. W polskich miastach pojawią się "przyciski ratunku"


Źródło: cyberdefence24.pl, fashionbiznes.pl


Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.


Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Idź do oryginalnego materiału