Polska platforma marketplace ERLI.pl, która coraz śmielej rzuca wyzwanie Allegro, ogłosiła wdrożenie nowych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Technologia ma pomóc zarówno kupującym, porządkując oferty i generując lepsze rekomendacje, jak i sprzedawcom, automatyzując marketing i poprawiając jakość grafik produktowych.
ERLI.pl, które w tej chwili zrzesza ponad 30 tysięcy polskich sprzedawców i jest odwiedzane przez 9 milionów kupujących miesięcznie, chce wykorzystać AI do rozwiązania jednego z największych problemów platform marketplace – bałaganu w ofertach. Nowy system, oparty na zaawansowanych modelach sztucznej inteligencji, ma automatycznie analizować dane o produktach i zachowania klientów, aby poprawiać kategoryzację, ujednolicać nazwy i generować trafniejsze rekomendacje. Celem jest uproszczenie procesu zakupowego i zwiększenie konwersji.
Na wdrożeniu AI mają skorzystać również sprzedawcy. Sztuczna inteligencja będzie automatycznie poprawiać grafiki produktowe, aby spełniały one wymagania i były akceptowane przez partnerów reklamowych. Platforma uruchomiła także w pełni zautomatyzowane kampanie reklamowe, zarządzane przez AI. Według Adama Ciesielczyka, prezesa i założyciela ERLI, dzięki temu systemowi sprzedawcy mogą osiągnąć choćby dwukrotnie lepsze wyniki, niż prowadząc kampanie samodzielnie. Co ważne, usługa ta jest świadczona bez dodatkowych opłat.
To jednak nie koniec nowości. W najbliższym czasie na platformie mają pojawić się mailboty, które będą automatycznie odpowiadać na najczęstsze pytania klientów, np. o status przesyłki. W dalszej perspektywie planowane jest również wdrożenie chatbotów do wsparcia komunikacji między kupującymi a sprzedawcami. Inwestycje w AI są elementem szerszej strategii ERLI, która dzięki dynamicznemu wzrostowi (ponad 54% wzrostu GMV w pierwszym półroczu 2025 r.) coraz odważniej walczy o pozycję na polskim rynku e-commerce.









