Gmail w końcu ogarnia śmietnik w skrzynce. Czekałam na to latami

konto.spidersweb.pl 21 godzin temu

Nowy widok „Zarządzaj subskrypcjami” w Gmailu pozwala podejrzeć, kto zasypuje nas mailami. Funkcja pozwala też jednym kliknięciem zrezygnować z kolejnych wiadomości.

Po kilku latach korzystania z poczty elektronicznej większość z nas ma w skrzynce odbiorczej niemały bałagan. Stare newslettery, niechciane promocje, subskrypcje sprzed lat – wszystko to zbiera się i skutecznie utrudnia codzienne korzystanie ze skrzynki. Dotąd uporządkowanie tego gąszczu wymagało manualnego przeszukiwania wiadomości i mozolnego wypisywania się z list mailingowych. Teraz Google wprowadza funkcję, która ma to ułatwić.

„Zarządzaj subskrypcjami” w Gmailu pomoże ci okiełznać skrzynkę odbiorczą

Gmail otrzymał właśnie nowy widok o nazwie „Zarządzaj subskrypcjami” (ang. Manage subscriptions), który umożliwia szybkie przeglądanie i wypisywanie się z aktywnych subskrypcji mailingowych. Nowa sekcja dostępna jest z poziomu lewego menu nawigacyjnego – tuż pod folderem „Kosz”. Po jej otwarciu użytkownik zobaczy listę najczęściej pojawiających się nadawców subskrypcyjnych wiadomości, wraz z informacją o liczbie wysłanych e-maili w ostatnich tygodniach.

Kliknięcie konkretnego nadawcy pozwala przejrzeć wszystkie jego wiadomości w jednym miejscu. Obok każdej pozycji znajduje się przycisk umożliwiający wypisanie się z listy mailingowej jednym kliknięciem. Gmail wysyła wtedy prośbę o wypisanie się bezpośrednio do nadawcy w imieniu użytkownika.

Gmail – Zarządzanie subskrypcjami
Gmail – Zarządzanie subskrypcjami
Gmail – Zarządzanie subskrypcjami

Nowa funkcja ma na celu uproszczenie zarządzania treściami promocyjnymi i informacyjnymi, które nie są już dla użytkownika interesujące. Google przypomina, iż Gmail od lat wdraża rozwiązania ograniczające spam i niechciane treści – m.in. obowiązkowe linki rezygnacji z subskrypcji czy zaawansowane mechanizmy filtrujące. Firma podaje, iż dzięki nowym mechanizmom opartym na sztucznej inteligencji. Gmail blokuje 99 proc. spamu, a liczba wyłapywanych wiadomości zawierających oszustwa spadła o 35 proc.

Funkcja „Zarządzaj subskrypcjami” jest już udostępniana w wersji przeglądarkowej Gmaila, a także w aplikacjach mobilnych na Androida i iOS. Google zapowiada, iż będzie ona dostępna dla wszystkich użytkowników prywatnych kont Google, klientów Google Workspace oraz subskrybentów Workspace Individual w „wybranych krajach” w ciągu najbliższych tygodni.

Więcej na temat produktów i usług Google’a:

Idź do oryginalnego materiału