Google poinformowało o wprowadzeniu kilku przydatnych nowości do swojego klienta pocztowego. Gmail zyskał właśnie dwie funkcjonalności, które przydadzą się przede wszystkim podczas zakupów internetowych. Użytkownicy jeszcze sprawniej podejrzą lokalizację wysłanej do nas przesyłki, a także zobaczą znacznie bardziej dopasowane promocje oraz okazje. Dzięki temu jeszcze więcej akcji wykonamy z poziomu jednej usługi.
Gmail zyskał dwie interesujące funkcje, choć nie wszyscy będą z nich zadowoleni
Amerykański koncern regularnie zachęca do aktualizowania danych swojego konta. Cyberprzestępcy nie powinni mieć bowiem łatwego dostępu do naszej poczty elektronicznej czy innych usług. Google chce skusić również do logowania się biometrią (odcisk palca, skan twarzy) oraz używania jednorazowych kodów PIN. Warto mieć to na uwadze, ponieważ nie brakuje oszustw, gdzie ktoś podszywa się pod pracowników korporacji. Ostrożność jest jak najbardziej wskazana.
Jeśli już odpowiednio zabezpieczyliście swoje konta, to możecie zapoznać się z wprowadzanymi właśnie usprawnieniami. Pierwsza z nich to łatwiejszy sposób na śledzenie zakupów oraz przesyłek. Odświeżony widok zauważycie po przejściu do nowej sekcji Zakupy umieszczonej na wysuwanym pasku bocznym. Tam też znajdziecie zorganizowaną listę ukazującą wszystkie nadchodzące dostawy oraz złożone zamówienia. Wystarczy zatem jedno spojrzenie, by być na bieżąco.
Dotychczas istniejące udogodnienia nigdzie się nie wybierają. Informacje o najbliższych przesyłkach przez cały czas będą wyświetlane na samej górze skrzynki odbiorczej. Po przejściu do konkretnych wiadomości wciąż natomiast ujrzycie specjalne karty podsumowań zawierające najważniejsze dane dotyczące zamówienia. Mamy po prostu do czynienia z kolejnym elementem ułatwiającym organizację i śledzenie tego, co zamówiliśmy.

Jeśli zaś chodzi o następną funkcjonalność, to ona posiada znacznie więcej przeciwników.
Użytkownicy obawiają się intensywniejszego śledzenia ze strony Google
Koncern poinformował przy okazji o ulepszeniu kategorii Oferty. Już niedługo do dyspozycji konsumentów oddana zostanie możliwość sortowania wiadomości według tych najbardziej istotnych. Mają zostać wyświetlone wtedy treści od nadawców, z którymi najczęściej wchodzimy w interakcję. Gmail będzie przy okazji przypominał o najbardziej kuszących promocjach w formie niewielkich powiadomień wyświetlanych na samej górze interfejsu. Prezentuje się to dosyć irytująco. Trudno też stwierdzić jak dokładnie firma planuje nadawać priorytet wybranej zawartości.
Dlatego też należy wspomnieć, iż użytkownicy przez cały czas będą mieli pełną kontrolę nad tym, co widzą w swojej skrzynce odbiorczej. Nic zatem nie stoi na przeszkodzie, by oferty wciąż wyświetlały się od tych najnowszych. Wystarczy jedno kliknięcie, by zrezygnować z zaimplementowanej nowości. Nie wspomniano jednak czy kolejny sposób sortowania zostanie aktywowany automatycznie – oby nie.

Opisana aktualizacja powinna już powoli trafiać do wszystkich konsumentów. Dlatego też regularnie sprawdzajcie dostępność nowości.
Źródło: Google / Zdjęcie otwierające: Google, unsplash.com (@ksushlapush)