
Google aktualizuje sposób, w jaki jego sztuczna inteligencja prezentuje wyniki lokalizacyjne.
Do tej pory integracja Gemini z Google Maps ograniczała się często do tekstu i prostych linków. Nowa wersja, wdrażana w tej chwili dla języka angielskiego, stawia na format graficzny i użyteczne podsumowania.
Firma z Mountain View zmienia interfejs odpowiedzi w swoim asystencie AI. Zgodnie z zapowiedziami, zamiast tekstowych opisów z mapą ukrytą na końcu, Gemini zaczyna prezentować wyniki w sposób zbliżony do natywnej aplikacji Map.
Kluczową zmianą jest wprowadzenie interaktywnych kart lokalizacji. Oprócz standardowej mapy z nowymi, tematycznymi pinezkami, asystent wyświetla zdjęcia miejsc oraz ich oceny.
Nowością są generowane przez AI podsumowania opinii. Gemini analizuje recenzje użytkowników i wyciąga z nich najważniejsze wątki (np. „O czym ludzie mówią najczęściej”) oraz praktyczne wskazówki, co pozwala na szybszą ocenę miejsca bez konieczności manualnego przeglądania setek komentarzy.
Aktualizacja jest w tej chwili wdrażana dla aplikacji mobilnej i wersji desktopowej w języku angielskim. Nie wiemy jeszcze, czy rozwiązanie to pojawi się również w innych wersjach językowych, niemniej bazując na dotychczasowej polityce wdrożeń Google, należy tego oczekiwać po pewnym czasie.
Google stanowczo: „Nie mamy planów na reklamy w Gemini”. To zupełnie inna droga niż OpenAI
Jeśli artykuł Google ulepsza mapy w Gemini. Asystent zyskuje bogatsze, wizualne odpowiedzi w wersji angielskiej nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.








