
Hyundai Motor Group ogłosiło strategiczne partnerstwo ze startupem CuspAI. Celem współpracy jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do przyspieszenia badań i rozwoju oraz odkrywania całkowicie nowych materiałów.
To kolejny krok w kierunku wykorzystania AI nie tylko do oprogramowania, ale także do fundamentalnych badań naukowych.
Partnerstwo wpisuje się w nurt „AI for Science” (AI dla nauki), który wykracza poza generowanie obrazów czy tekstu. W tym przypadku sztuczna inteligencja ma analizować ogromne zbiory danych naukowych, aby proponować nowe struktury molekularne. Hyundai chce w ten sposób skrócić czas i koszty opracowywania materiałów nowej generacji, które poprawią wydajność, trwałość i stabilność przyszłych pojazdów.
Startup CuspAI opracował autorskie modele AI, które działają jak „wyszukiwarka materiałów”. Firma została współzałożona przez profesora Maxa Wellinga, uznawanego za jednego ze światowych pionierów w dziedzinie sztucznej inteligencji.
„Materiały nowej generacji to jedyna droga do bardziej zrównoważonej przyszłości” – powiedział dr Chad Edwards, CEO i współzałożyciel CuspAI. „Sztuczna inteligencja pozwala liderom branży wyjść poza powolny, eksperymentalny postęp i zacząć dostarczać bardziej ekologiczne, wydajniejsze rozwiązania”.
Lepsza nawigacja w autach Hyundai, Kia i Genesis. TomTom dostarczy dane o korkach i fotoradarach
Jeśli artykuł Hyundai i CuspAI łączą siły. Sztuczna inteligencja ma wynaleźć nowe materiały dla motoryzacji nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.









