Jak sztuczna inteligencja przenika IT w przedsiębiorstwie

cyberfeed.pl 1 dzień temu


Wielu dostawców usług IT i firm konsultingowych zwiększyło swoje możliwości sztuczna inteligencja (AI) praktyk w ostatnich tygodniach, aby zwiększyć popyt na sztuczną inteligencję dla przedsiębiorstw.

Najnowszą zapowiedzią jest rozszerzenie partnerstwa Accenture z firmą Nvidia, w wyniku którego powstała Accenture Nvidia Business Group, za pośrednictwem której planuje pomagać przedsiębiorstwom w szybkim skalowaniu wdrażania sztucznej inteligencji. Zdaniem Accenture, generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) zamówienia wzrosły w tym roku finansowym do 3 miliardów dolarów.

Korzystając ze stosu sztucznej inteligencji firmy Nvidia, narzędzi i platform AI Foundry, AI Enterprise i Nvidia Omniverse w ramach własnej rafinerii AI, Accenture stwierdziło, iż celem grupy jest zapewnienie podstawy dla „funkcjonalność agentowej sztucznej inteligencji” w obszarach zastosowań, takich jak odkrywanie procesów na nowo, symulacja oparta na sztucznej inteligencji i suwerenna sztuczna inteligencja. Funkcjonalność sztucznej inteligencji zastępuje manualne naciśnięcia klawiszy przez człowieka systemami sztucznej inteligencji, które według Accenture mogą działać zgodnie z intencjami użytkownika, tworzyć nowe przepływy pracy i podejmować odpowiednie działania w zależności od środowiska.

Rozwiązanie AI Refinery firmy Accenture zostanie udostępnione na wszystkich platformach chmur publicznych i prywatnych i zostanie zintegrowane z innymi grupami biznesowymi Accenture w celu przyspieszenia sztucznej inteligencji w ekosystemie systemu jako usługi i sztucznej inteligencji w chmurze. „Dzięki naszej współpracy z firmą Nvidia wkraczamy w nowe, znaczące możliwości i umożliwiamy naszym klientom bycie liderem w zakresie wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji jako katalizatora nowych wynalazków” – powiedziała Julie Sweet, prezes i dyrektor generalna Accenture.

Firma świadcząca usługi IT podała, iż ​​zatrudnia 30 000 specjalistów na całym świecie szkolących się, aby pomóc klientom w opracowywaniu na nowo procesów i skalowaniu wdrażania sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach.

W ramach Centrum Zaawansowanej Sztucznej Inteligencji Accenture rozbudowuje także sieć inżynieryjną centrów, aby zapewnić możliwości techniczne umożliwiające korzystanie z agentycznych systemów sztucznej inteligencji. Nowe centra będą zlokalizowane w Singapurze, Tokio, Maladze i Londynie, poszerzając istniejące możliwości węzła Mountain View w Kalifornii i węzła w Bangalore.

Dodatki AI

We wrześniu firma Tata Consultancy Services (TCS) rozszerzyła swoją ofertę Portfolio zabezpieczeń cybernetycznych opartych na sztucznej inteligencji z zarządzanym wykrywaniem i reagowaniem TCS (MDR) obsługiwanym przez Google Security Operations. Według TCS nowa usługa wykorzystuje sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i automatyzację, aby umożliwić zespołom ds. bezpieczeństwa skrócenie czasu potrzebnego na wykrycie zagrożeń i zareagowanie na nie. Współpracując z Google, TCS MDR stale monitoruje ryzyko, identyfikuje odstępstwa i rekomenduje działania zaradcze.

W międzyczasie firma Kyndryl poszerzyła swoje portfolio usług o ok Drugi pilot dla Microsoft 365 aby przyspieszyć wdrażanie sztucznej inteligencji w miejscu pracy. Usługi te mają pomóc klientom firmy Kyndryl w tworzeniu skutecznych przypadków użycia rozwiązania Copilot dla Microsoft 365. Kyndryl stwierdził, iż nowe usługi mają wpływ na przypadki użycia, dopasowując usługi danych (w tym funkcje wokół Microsoft Purview), rozszerzalność danych, projektowanie interfejsu i raportowanie ciągłego doskonalenia. Usługi mają na celu wzmocnienie pozycji klientów poprzez usprawnienie procesu decyzyjnego, usprawnienie operacji i stymulowanie transformacji cyfrowej, przy jednoczesnym przyspieszeniu wdrażania i wdrażania usług Copilot for Microsoft 365.

W sierpniu firma Infosys rozszerzyła współpracę z firmą Nvidia, aby wspierać innowacje i doskonałość operacyjną firm telekomunikacyjnych. W oparciu o usługi i platformy Infosys Topaz firma zaoferuje operatorom telekomunikacyjnym możliwość wdrażania technologii generatywnej sztucznej inteligencji w celu poprawy doświadczeń klientów, ulepszenia operacji sieciowych i przyspieszenia świadczenia usług.

Tymczasem dostawca usług IT Wipro już z nich korzysta Sztuczna inteligencja Vertex firmy Google i Gemini do realizacji projektów dla klientów oraz wyposaża swoich pracowników w generatywne narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, aby zwiększyć produktywność programistów, przyspieszyć migrację do chmury i dostarczać innowacyjne aplikacje GenAI. Firma buduje nową ofertę branżową w oparciu o modele Gemini i integruje Gemini Code Assist ze swoimi wewnętrznymi narzędziami, aby przyspieszyć rozwój aplikacji dla klientów. Wykorzystuje także Gemini do szybkiego prototypowania swoich wewnętrznych aplikacji.

Inne wewnętrzne wykorzystanie sztucznej inteligencji ma miejsce w firmie EY, która na początku tego roku ogłosiła, iż ​​do 2025 r. wdroży Microsoft Dynamics 365 Sales i Copilot for Sales u 100 000 pracowników. Podczas gdy wewnętrzny projekt mający na celu usprawnienie procesów sprzedaży i poprawę współpracy, Hanne Jesca Bax, globalny dyrektor EY wiceprezes ds. rynków, powiedziała, iż ​​projekt jest wykorzystywany do zademonstrowania klientom EY, w jaki sposób można wdrożyć takie wdrożenia sztucznej inteligencji w branżach podlegających ścisłym regulacjom.

Udostępnianie sztucznej inteligencji

Wprowadzono także szereg nowych produktów i usług oferowanych przez tradycyjnych producentów serwerów, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie klientów na sztuczną inteligencję.

HPE współpracuje z Nvidią nad HPE Private Cloud AIktóre opisuje jako gotowe rozwiązanie oparte na chmurze, opracowane wspólnie z firmą Nvidia, aby pomóc firmom każdej wielkości w tworzeniu i wdrażaniu aplikacji GenAI. Według HPE oferta umożliwia twórcom systemu tworzenie i wdrażanie wirtualnych asystentów opartych na GenAI dzięki jednego kliknięcia myszą.

Tymczasem Dell współpracuje z firmą Red Hat przy dostawie serwerów PowerEdge Sztuczna inteligencja Red Hat Enterprise Linux. Dell określił nowy produkt jako platformę modelu podstawowego zbudowaną na systemie operacyjnym zoptymalizowanym pod kątem sztucznej inteligencji, który, jak twierdzi, umożliwia użytkownikom opracowywanie, testowanie i wdrażanie modeli AI i GenAI na serwerach Dell PowerEdge.

Podobnie jest w firmie Lenovo, która niedawno ogłosiła pakiet usług mających na celu przyspieszenie transformacji sztucznej inteligencji poprzez „dostępna prywatna sztuczna inteligencja do każdego biznesu”. Celem Lenovo jest dostarczanie swoim klientom sztucznej inteligencji na żądanie, pomagając firmom wykorzystywać zastrzeżone dane lokalne do tworzenia, skalowania i rozwijania obciążeń GenAI.

Umiejętności AI poszukiwane

Ankieta Gartnera przeprowadzona w czwartym kwartale 2023 r. wśród 300 organizacji w USA i Wielkiej Brytanii wykazała, iż ​​56% liderów inżynierii systemu oceniło inżynierów zajmujących się sztuczną inteligencją i uczeniem maszynowym (ML) jako najbardziej poszukiwaną rolę w 2024 r. Respondenci ankiety wskazali, iż największa luka w umiejętnościach zajmował się zastosowaniem sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w aplikacjach.

Fakt, iż duże firmy świadczące usługi IT intensyfikują swoje praktyki w zakresie sztucznej inteligencji, ilustruje rolę, jaką branża informatyczna widzi dla sztucznej inteligencji w wypełnianiu tej luki w umiejętnościach. Najnowsze oferty produktów głównych producentów serwerów PC i firm konsultingowych IT pokazują również, iż branża dostrzega potrzebę szkolenia przez firmy własnych modeli GenAI i hostowania aplikacji AI lokalnie lub w chmurach prywatnych.



Source link

Idź do oryginalnego materiału