Kaspersky, rosyjska firma znana z systemu antywirusowego, rozpoczęła dość kontrowersyjny proces usuwania swojego produktu z komputerów użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Wszystko dzieje się bez ostrzeżenia, co zaniepokoiło wielu konsumentów.
Producent postanowił nie pozostawić użytkowników na lodzie, a w miejsce Kasperskiego instalowane jest rozwiązanie antywirusowe UltraAV.
Kaspersky znika z USA
Warto przypomnieć, iż w czerwcu tego roku rząd USA umieścił firmę Kaspersky na liście podmiotów zagranicznych uznanych za zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego. Administracja Bidena ogłosiła zakaz sprzedaży i aktualizacji systemu antywirusowego Kaspersky w Stanach Zjednoczonych od 29 września 2024 r. ze względu na potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego. Rosyjski producent nie miał wyjścia i 20 lipca rozpoczął zamykanie swojej działalności w USA.
Klienci posiadający aktywne licencje Kaspersky nie pozostaną bez ochrony. Już na początku września do użytkowników trafiły wiadomości e-mail, iż będą mogli oni przez cały czas korzystać z ochrony antywirusowej od firmy UltraAV (należącej do Pango Group).
Programy Kaspersky znikają bez ostrzeżenia
W sieci pojawiły się raporty zaniepokojonych użytkowników, którzy do tej pory korzystali z rozwiązań Kaspersky. Na ich komputerach, bez żadnego ostrzeżenia, pojawił się UltraAV.
To dość zaskakujący scenariusz zważywszy, iż mamy do czynienia z firmą zajmującą się szeroko pojętym cyberbezpieczeństwem. Nie brakuje komentarzy zaskoczonych użytkowników, którzy nowego antywirusa uznało za złośliwe oprogramowanie.
UltraAV zastępuje Kasperskiego w USA„Jeśli jesteś płacącym klientem Kaspersky, po zakończeniu przejścia ochrona UltraAV będzie aktywna na Twoim urządzeniu i będziesz mógł korzystać ze wszystkich dodatkowych funkcji premium” – informuje UltraAV na swojej oficjalnej stronie internetowej poświęconej wymuszonemu przejściu z systemu Kaspersky.
U niektórych użytkowników zainstalowano także UltraVPN, prawdopodobnie dlatego, iż mieli aktywną subskrypcję Kaspersky VPN.
Na początku września 2024 r. pojawił się raport, który ujawnił, iż Pango pozyskało około 1 miliona nowych użytkowników dzięki transakcji z Kaspersky.












