Kontroluj to, co oglądasz. TikTok ma nową funkcję, którą pokochasz

instalki.pl 1 dzień temu

Właściciele platformy TikTok ogłosili wprowadzenie kilku interesujących funkcjonalności. Pomogą one użytkownikom w dostosowaniu tego, co wyświetla się im na głównym kanale. Mowa przede wszystkim o opcji wskazania poziomu zainteresowania daną kategorią tematyczną. Dzięki temu fanka makijażu przestanie widzieć klipy kulinarne, natomiast zwolennik motoryzacji nie uświadczy zawartości poświęconej tańcom. Brzmi ciekawie, ale czy będzie działać zgodnie z oczekiwaniami?

TikTok da większą kontrolę nad wyświetlaną zawartością

Tytułowa usługa przez cały czas jest szalenie popularna i nic nie wskazuje na zmianę tego stanu rzeczy. Polscy konsumenci powinni powoli przygotowywać się do uruchomienia TikTok Shop na terenie naszego kraju. Specjalne narzędzie umożliwia prowadzenie sprzedaży produktów bezpośrednio podczas streamowania – taka opcja istnieje chociażby w Stanach Zjednoczonych. Szykuje się zatem ekspansja live commerce, jesteście gotowi?

  • Sprawdź także: TikTok otworzy w Polsce własny sklep. Start nastąpi już niedługo?

Zacznijmy może od rozwiązania zarysowanego na początku tego artykułu. ByteDance najwyraźniej chce zwiększyć kontrolę internautów nad sprawnie działającym algorytmem. Narzędzie noszące nazwę Manage topics pozwoli personalizować główny feed pod osobiste preferencje. Przygotowano listę dziesięciu najpopularniejszych kategorii tematycznych (m.in. kreatywna sztuka, taniec, moda i uroda, picie i napoje, zdrowie i fitness, humor, podróże) – to od konsumentów będzie zależeć jak często zobaczą filmiki mieszczące się w tych ramach.

TikTok (Android) – pobierz aplikację z naszej bazy danych

Jak możecie zobaczyć poniżej, każda osoba skorzysta ze specjalnych suwaków, by zadecydować o częstotliwości wyświetlania np. zawartości podróżniczej. To dosyć intrygujący sposób na zwalczenie losowości i irytacji wywoływanej nagminnym widokiem klipów niezgodnych z osobistymi zainteresowaniami. Dzięki temu użytkownicy będą faktycznie oglądać to, co lubią – powinno zatem zniknąć poczucie tracenia czasu i bezsensownego scrollowania.

Zarządzanie tematami w aplikacji TikTok / Źródło zdjęcia: ByteDance

Właściciele platformy TikTok zaznaczają jednak, iż przesunięcie suwaka maksymalnie w lewo nie poskutkuje całkowitym ukryciem filmików z danej kategorii tematycznej. Algorytm nauczy się jednak, iż takie treści powinny pojawiać się możliwie najrzadziej.

Nadchodzi też kolejna funkcja napędzana przez AI

Dowiedzieliśmy się również o premierze rozwiązania Smart Keyword Filters wykorzystującego sztuczną inteligencję. Nowość ma pomóc w ograniczaniu zawartości, której nie chcemy oglądać. To naturalne ulepszenie istniejącej od dawna opcji ukrywającej filmiki obarczone konkretnymi tagami. AI zacznie analizować wpisane przez nas słowa i będzie blokować synonimy lub wariacje dodanych tagów.

Ukrywanie filmików z konkretnymi tagami ma działać jeszcze lepiej / Źródło zdjęcia: ByteDance

Przykład? Słowo cat może występować również w formie c@t, kitten lub c a t – algorytm ma skutecznie to wykrywać, a następnie chronić przed stosownymi filmikami. Brzmi świetnie, zobaczymy co przyniesie praktyka. Co ciekawe, doszło przy okazji do podwojenia maksymalnej liczby tagów, które możemy dodać na czarną listę. Teraz limit wynosi 200 słów.

  • Przeczytaj również: TikTok pomoże w zaśnięciu. Medytacyjne funkcje już są

TikTok informuje o rozpoczęciu wdrażania wyżej opisanych rozwiązań. Koniecznie zatem sprawdźcie czy stosowna aktualizacja zawitała już na Wasze telefony.

Źródło: ByteDance / Źródło zdjęcia: unsplash.com (@solenfeyissa)

social mediaTikTok
Idź do oryginalnego materiału