Rynek retail media – reklam opartych na przestrzeni i danych udostępnianych przez retailerów – rośnie w Polsce w tempie ok. 30% rok do roku (wg szacunków IAB Polska) i jest w tej chwili jednym z najgorętszych tematów w branży marketingowej.
Mapa powstała w oparciu o informacje zebrane od retailerów i sieci reklamowych działających w Polsce w okresie grudzień 2024 – lipiec 2025. Dane mają charakter deklaratywny i pokazują różnorodność możliwości reklamowych dostępnych dla marek w obszarze retail media.
Co zawiera Mapa?
Publikacja prezentuje przekrojowy obraz ofert retail media dostępnych na rynku, uwzględniając:
-
sieci reklamowe i retailerów oferujących własne rozwiązania,
-
partnerów technologicznych (Ad Tech i Data) dla On-Site, Off-Site i In-Store,
-
dostępne formaty reklamowe (m.in. display, video, social, DOOH, digital signage, audio),
-
możliwości targetowania (np. dane 1st party retailera, geotargetowanie, demografia, trigger ads),
-
mierniki skuteczności kampanii – od ROAS i sprzedaży inkrementalnej po brand lift i footfall.
Dla kogo jest Mapa?
Publikacja stanowi punkt odniesienia dla marek, agencji i retailerów, którzy chcą w pełni wykorzystać potencjał retail media w Polsce.