Meta rezygnuje z reklam politycznych w Unii Europejskiej

cyberdefence24.pl 2 dni temu
25 lipca br. Meta ogłosiła, iż **przestanie wyświetlać reklamy polityczne na swoich platformach w krajach [Unii Europejskiej](https://cyberdefence24.pl/polityka-i-prawo/unia-europejska-reaguje-na-dezinformacje-na-x-chodzi-o-wojne-w-izraelu)**. Ograniczenia dotyczą treści promujących kwestie **polityczne społeczne i wyborcze na Facebooku oraz Instagramie**. Działania spowodowane są restrykcyjnymi przepisami, które Komisja Europejska ogłosiła w marcu 2024r.
Rozporządzenie w sprawie przejrzystości i targetowania reklam politycznych **stawia nowe wymagania dotyczące sposobu w jaki platformy internetowe dostarczają treści polityczne**.
Jak wskazuje Komisja, ma to **przeciwdziałać manipulacji informacjami i [zagranicznym ingerencjom w wybory](https://cyberdefence24.pl/polityka-i-prawo/meta-kontra-nask-sprawa-kontrowersyjnych-spotow-i-ingerencji-w-wybory-przed-sejmowa-komisja)**.
Idź do oryginalnego materiału