MetaAI – korzystaj ze sztucznej inteligencji w Messengerze i na Instagramie!

homodigital.pl 1 tydzień temu

Sztuczna inteligencja od Meta właśnie pojawiła się na Instagramie, Facebooku i WhatsApp! Użytkownicy prowadzący biznes lub zajmujący się jego marketingiem i reklamą w mediach społecznościowych właśnie dostali dostęp do potężnego narzędzia, które przyspieszy ich pracę. Jak działa MetaAI i gdzie je znajdziesz?

Asystent MetaAI działa na podstawie modelu LLM Meta Llama 3, który jest nieustannie rozwijany i udoskonalany. Dla tych, którzy interesują się specyfikacjami technicznymi dodam, iż w tej chwili Llama 3 dostępna jest w wersjach 8B oraz 70B i posługuje się językiem angielskim.

Jak skorzystać z MetaAI?

Problem jest tylko jeden: jeszcze MetaAI (jeszcze) nie działa w Polsce. Ale możesz skorzystać z VPN – udało nam się przetestować narzędzie symulując… lokalizację z Azji. Według informacji podawanych na blogu Meta, w tym momencie rozwiązanie to jest wdrażana w języku angielskim. Przetestujesz ją w Australii, Kanadzie, Ghanie, Jamajce, Malawi, Nowej Zelandii, Nigerii, Pakistanie, Singapurze, RPA, Ugandzie, Zambii i Zimbabwe, ale można przypuszczać, iż ta liczba państw będzie rosła w ekspresowym tempie.

Żeby skorzystać z asystenta, wystarczy wejść na profil

i… wysłać wiadomość. MetaAI znajdziesz też na Messengerze. Możesz choćby dodać ją do rozmowy grupowej, by podsumowała aktualnie prowadzoną konwersację albo odpowiadała na pytania, które zadają użytkownicy. Ten banalnie prosty sposób na rozmowę ze sztuczną inteligencją ma szansę podbić serca użytkowników przyzwyczajonych do korzystania z komunikatorów internetowych.

Nie lubisz korzystać z komunikatorów internetowych? Możesz przetestować MetaAI na stronie: Meta AI.

Co potrafi sztuczna inteligencja na Messengerze?

MetaAI to generatywna sztuczna inteligencja, więc tak jak konkurencja, potrafi z rozmawiać, doradzać, tworzyć treści. Jej zaletą jest integracja z ekosystemem Meta. W samym Instagramie aplikacja głównie reklamowana jest możliwościami wsparcia rozwoju tworzenia profilu.

To znaczy, iż możesz poprosić sztuczną inteligencję o stworzenie posta sprzedażowego, wygenerowanie grafiki na Instagram (potrafi tworzyć też animowane gify), przekształcenie grafiki w animację, napisanie scenariusza dla rolki, która stanie się viralem i wiele więcej. Tym samym Meta staje w szranki z OpenAI i swoim nowym narzędziem próbuje przebić popularnością ChatGPT.

MetaAI nie jest związana z jedną konkretną wyszukiwarką. Gdy odpowiada na podstawie wyników z internetu, integruje je w czasie rzeczywistym zarówno z Bing, jak i Google. Ponadto MetaAI została także zintegrowana bezpośrednio z samym Facebookiem. Gdy przewijasz Aktualności na tablicy i zobaczysz interesujący post, możesz poprosić AI o rozwinięcie tematu, bez wychodzenia z aplikacji.

Czy MetaAI pokona ChatGPT?

Aktualnie MetaAI jest zbyt ograniczona w kwestii języków i zasięgu, by oficjalnie konkurować z ChatGPT. Z drugiej strony obserwacje innych projektów od Meta sugerują, iż gdy firma Zuckerberga decyduje się wdrażać nowe rozwiązanie, robi to sprawnie i sukcesywnie.

Gdy MetaAI wejdzie do popularnych komunikatorów na całym świecie, może całkowicie odmienić sposób, w jaki korzystamy ze sztucznej inteligencji. Mam tylko nadzieję, iż będzie to na tyle transparentnie, iż nie zacznie się nam, ludziom, mylić, kiedy rozmawiamy z AI, a kiedy z człowiekiem.

Autor grafiki: Sylwia Błach

Idź do oryginalnego materiału