Microsoft Ignite: możliwości AI podwajają się co sześć miesięcy

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Podczas swojej głównej prezentacji na początku corocznej konferencji Microsoft Ignite w Chicago dyrektor generalny Satya Nadella omówił skalowanie sztucznej inteligencji (AI), za pomocą którego możliwości tej technologii podwajają się co sześć miesięcy.

„Tak jak Prawo Moore’azaobserwowaliśmy podwojenie wydajności co 18 miesięcy w przypadku stosowania sztucznej inteligencji. Teraz zaczęliśmy obserwować to podwajanie mniej więcej co sześć miesięcy” – powiedział.

Uważa on, iż dla sztucznej inteligencji pojawi się nowe prawo skalowania oparte na ilości czasu obliczeniowego potrzebnego do wnioskowania przez sztuczną inteligencję. Według Nadelli ta zdolność do skalowania prowadzi do trzech głównych zmian w rozwoju technologicznym.

Pierwszy z nich to uniwersalny interfejs multimodalny, który obsługuje mowę, obrazy i wideo, zarówno na wejściu, jak i na wyjściu.

Po drugie, powiedział: „Mamy nowe możliwości rozumowania i planowania, zasadniczo algebrę neuronową, które pomagają rozwiązywać złożone problemy i mogą wykrywać wzorce dotyczące ludzi, miejsc i rzeczy. Dzięki tej nowej algebrze możesz choćby znaleźć relacje między ludźmi, miejscami i rzeczami.

Trzeci to to, co Nadella nazywa wsparciem dla „kontekstu bogatego w pamięć długoterminową”, i dodaje: „Jeśli złożysz to wszystko razem, możesz zbudować bardzo bogaty świat agentów zdefiniowany przez ten gobelin agentów AI, którzy mogą działać w naszym imieniu w całej naszej pracy i życiu, w zespołach, procesach biznesowych, a także organizacjach.”

Firma rozpoczęła wydarzenie Ignite, ogłaszając zapowiedzi nowych możliwości sztucznej inteligencji. Wśród nich jest Copilot Actions, teraz w prywatnej wersji zapoznawczej, która ma umożliwić każdemu automatyzację codziennych zadań na platformie Microsoft 365 dzięki prostych podpowiedzi.

Microsoft zaprezentował także nowe agenty w Microsoft 365, w tym język naturalny Asystent AI dla Sharepointa do szybszego wyszukiwania i przeglądania treści oraz nowy Agent zespołów zapewnia to, co Microsoft określa jako „tłumaczenie mowy na mowę podczas spotkań w czasie rzeczywistym”. Według Microsoftu uczestnicy spotkania będą mieli również możliwość symulowania przez agenta ich osobistego głosu.

Kolejnym nowym narzędziem jest samoobsługa pracownicza. Dostępny w usłudze Microsoft 365 Copilot Business Chat w prywatnej wersji zapoznawczej, można go wykorzystać do przyspieszenia odpowiedzi na typowe pytania związane z zasadami i według firmy Microsoft upraszcza podejmowanie działań w przypadku kluczowych zadań związanych z zasobami ludzkimi i IT, takich jak pomaganie pracownikom w zrozumieniu ich korzyści lub poproś o nowy laptop. Agenta można dostosować w Copilot Studio do unikalnych potrzeb organizacji.

Inni agenci w publicznej wersji zapoznawczej sporządzają notatki ze spotkań w czasie rzeczywistym w aplikacji Teams i automatyzują zarządzanie projektami od początku do końca w usłudze Planner.

Jeśli chodzi o wsparcie dla programistów, Microsoft wprowadził usługę Azure AI Foundry, która, jak twierdzi, zapewnia klientom dostęp do wszystkich istniejących usług i narzędzi Azure AI, a także nowych możliwości. Wśród nich znajduje się zestaw deweloperski systemu Azure AI Foundry. Dostępny w wersji zapoznawczej, zapewnia to, co Microsoft nazywa „ujednoliconym zestawem narzędzi do projektowania, dostosowywania i zarządzania aplikacjami i agentami AI”.

Według Microsoftu Azure AI Foundry zapewnia kontrolę i dostosowywanie na poziomie korporacyjnym. Oferuje 25 gotowych szablonów aplikacji, do których można uzyskać dostęp dzięki znanych narzędzi, takich jak GitHub, Visual Studio i Copilot Studio.



Source link

Idź do oryginalnego materiału