Microsoft przeprasza Australijczyków za ukrywanie tańszej opcji abonamentu. Oferuje zwroty pieniędzy

bitcoin.pl 1 tydzień temu
Zdjęcie: Microsoft przeprasza Australijczyków za ukrywanie tańszej opcji abonamentu. Oferuje zwroty pieniędzy


Gigant technologiczny został zmuszony do przeprosin wobec 2,7 miliona australijskich użytkowników po tym, jak krajowy regulator konkurencji wniósł przeciwko firmie pozew sądowy. Microsoft przyznał, iż nie poinformował klarownie o dostępności tańszych planów bez funkcji AI.

Oficjalne przeprosiny odpowiedzią na błąd giganta

Microsoft wysłał w czwartek oficjalne przeprosiny do swoich australijskich abonentów, oferując jednocześnie zwroty pieniędzy. Sprawa dotyczy zarzutów o celowe ukrywanie tańszych opcji subskrypcji podczas wprowadzania drogich pakietów z funkcjami sztucznej inteligencji.

Przeprosiny nadeszły dziesięć dni po tym, jak Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) złożyła pozew przeciwko Microsoftowi. W październiku ubiegłego roku firma zintegrowała asystenta AI Copilot ze swoimi planami Microsoft 365 Personal i Family, podnosząc jednocześnie ceny.


Jeśli potrzebujesz pomocy przy rejestracji, sprawdź nasz poradnik.


Brak transparentności w komunikacji

Microsoft potwierdził w swoim oświadczeniu, iż wprowadził możliwości AI do subskrypcji Microsoft 365 w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów na zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Jednocześnie przyznał, iż „mógł być jaśniejszy” w kwestii dostępności oferty bez AI.

Nasza relacja z klientami opiera się na zaufaniu i transparentności. Przepraszamy za to, iż nie sprostaliśmy naszym standardom

– napisał Microsoft w wiadomości do subskrybentów.

Firma przedstawiła użytkownikom dwie opcje: pozostanie przy obecnym planie z AI w cenie 10-12 USD miesięcznie lub przejście na Microsoft 365 Classic za 7-9 USD miesięcznie bez funkcji Copilot.

Zwroty pieniędzy rozwiązaniem problemu

Klienci, którzy zdecydują się przejść na plan Classic do końca roku, otrzymają zwrot różnicy w cenie wstecz od 30 listopada 2024 roku – czyli od momentu pierwszego odnowienia subskrypcji po wprowadzeniu zmian cenowych.

ACCC w swoim pozwie twierdził, iż Microsoft celowo pominął informację o tańszych planach „Classic”, które zachowywały oryginalne funkcje bez Copilota w dotychczasowych cenach. Regulator domaga się kar finansowych, nakazów sądowych, odszkodowań dla konsumentów oraz zwrotu kosztów postępowania.

Lekcja dla całej branży technologicznej

Jak powiedziała Joni Pirovich, założycielka i CEO systemu operacyjnego Crystal aOS:

Firmy powinny wyraźnie rozdzielać plany cenowe z AI i bez AI już w momencie premiery, a także przedstawiać zalety i wady każdego z nich, aby konsumenci mogli podejmować bardziej świadome decyzje

Pirovich dodała, iż cena nie powinna być arbitralnym czynnikiem dyskryminującym w dostępie do AI, która naprawdę może przynieść korzyści konsumentom.

Australijscy subskrybenci, którzy chcą pozostać przy planach Microsoft 365 z funkcjami AI, nie muszą podejmować żadnych działań. Osoby przechodzące na plan Classic muszą utrzymać włączoną automatyczną odnowę, aby zachować dostęp do usług.

Firma oświadczyła:

Jesteśmy obecni w Australii od ponad 40 lat, działając zgodnie z zasadami zaufania i transparentności. Wyciągniemy wnioski z tej sytuacji i poprawimy się

Sprawa Microsoft pokazuje rosnące wyzwania związane z integracją sztucznej inteligencji w produkty konsumenckie oraz konieczność przejrzystej komunikacji cenowej w erze AI.

Idź do oryginalnego materiału