Modderzy używają sztucznej inteligencji do tworzenia gadatliwych towarzyszy w Skyrim i Stardew

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


W Dolina Gwiezdnej Rosy, zwykle możesz rozmawiać z postaciami tylko kilka razy dziennie. To ograniczenie doprowadziło do powstania wielu modów, które dodają im rzeczy do powiedzenia, dzięki czemu gracze mogą spędzać więcej czasu ze swoimi wirtualnymi przyjaciółmi. Jednak podobnie jak wiele gier, Stardew niedawno zwrócił się w stronę sztucznej inteligencji, co zaowocowało dodaniem moda umożliwiającego teoretycznie niekończące się rozmowy z ulubionym towarzyszem z farmy.

„Odbiór był znacznie lepszy, niż początkowo myślałem [it would be]”, mówi modder DualityOfSoul. W komentarzach na temat Nexus Mods użytkownicy nazwali go „genialnym” i „jednym z najlepszych modów wydanych w tym roku”.

Aby działać, mod podłącza się do API OpenAI. Wdrożenie jest imponujące, ale na swój sposób ograniczone. Każda postać nabiera podobnej jowialnej osobowości, którą kojarzę z wbudowanymi parametrami tych dużych modeli językowych. Zrzędliwy obozowicz Linus najpierw mówi mi bez ogródek, żebym zostawił go w spokoju; to jest jego wcześniej napisany dialog, ponieważ jeszcze się ze mną nie zaprzyjaźnił. Ale kliknij ponownie, a pojawi się okno dialogowe OpenAI — trzy długie pola tekstowe wyświetlane jedno po drugim. Nazywa mnie swoim przyjacielem i ma nadzieję, iż „znalazłem spokój w pięknie natury”. Następnie Pam narzeka, iż ​​„każdy dzień wygląda tak samo”, po czym zmienia melodię i mówi, iż ma nadzieję, iż „cieszy cię ten sezon tak samo jak ja”.

Reakcje są w pewnym stopniu dostosowane do postaci i działają lepiej, gdy nie rozmawiam ze zrzędliwymi NPC-ami. Ale mod nie może łatwo uciec przed tym podstawowym głosem. Gwiezdny to w dużej mierze wesoła gra, szczególnie gdy zaprzyjaźnisz się ze wszystkimi, więc widzę, jak może wpasować się w klimat niektórych graczy. Ale jest to zauważalne ograniczenie.

Dolina Stardew.Zdjęcie: Zaniepokojona małpa

To ograniczenie jest mniej obecne w Herice, modzie towarzyszącym AI Skyrima. Herika zachowuje się jak większość Skyrima towarzysze, podążający za graczem i pomagający w walce i gdzie indziej. Ale ona odpowie również na rozmowęzarówno pisane, jak i mówione. LLM może czerpać ze zrozumienia mapy gry, zadań i kluczowych funkcji oraz mieć przypisaną osobowość. Oznacza to, iż można ją poprosić o użycie stylu innego niż standardowy głos LLM, przynajmniej do pewnego stopnia.

Reece Meakings dołączył do projektu Herika po obejrzeniu pierwszej wersji stworzonej przez jego obecnego współpracownika, czyli Tylermaistera. Obaj rozwinęli mod z narzędzia podsumowującego wiele książek Skyrima w pełnoprawnego zwolennika i zamierzamy ponownie rozszerzyć go tak, aby każdy NPC mógł stać się towarzyszem AI.

Niemniej jednak Meakings nie uważa, iż ​​sztuczna inteligencja jest gotowa do szerszego wykorzystania w tworzeniu gier. „W tej chwili to nie zadziała” – mówi. Na początek korzystanie z Heriki lub AI Stardew kosztuje. Obydwa korzystają z API OpenAI, które pobiera od użytkownika ułamek centa za wygenerowaną linię dialogową. Z komentarzy na temat Nexusa wynika, iż ​​ten niski koszt zniechęcił wielu graczy, którzy są przyzwyczajeni do całkowicie darmowych modów. (Herika oferuje bezpłatną opcję, ale wymaga to uruchomienia LLM we własnej konfiguracji, co wymaga dużych zasobów). Na większą skalę każda firma będzie musiała poradzić sobie z ceną połączenia z API lub prowadzenia własnych serwerów , pomnożone przez każdego gracza.

Następnie istnieje otwarty charakter interakcji ludzi z LLM. „To całkowicie zmienia sposób, w jaki się zachowujesz [would] musimy zaprojektować grę” – mówi Meakings. Deweloperzy straciliby liniową kontrolę nad drzewami dialogowymi i wyzwalaczami skryptów, gwałtownie otwierając możliwości, których nie uwzględnili w narracji lub budowaniu świata. LLM mogą być w stanie pomóc NPC-om dotrzymać kroku, ale reszta skryptów gry nie będzie miała możliwości dostosowania się. Ponadto, twierdzi, pomimo zabezpieczeń, jakie firmy próbują stosować, „bardzo łatwo, jeżeli wiesz, co robisz”, jest nakłonienie tych LLM do mówienia rzeczy, które są NSFW, co może powodować problemy PR dla firm, których modderzy nie muszą rozważać.

W tej chwili te problemy na większą skalę oznaczają, iż Meakings widzi największy potencjał sztucznej inteligencji w postaciach niezależnych, takich jak Herika, szczególnie w przestrzeni modów. Istnieją również mody AI NPC do gier takich jak Dziedzictwo Hogwartu, Cyberpunka 2077I Mod Garry’ego. Mantelainny Skyrima mod, który zapewnia interakcje LLM każdemu Skyrima NPC, ma 30 000 unikalnych pobrań. (Herika ma 25 000). Wszystkie mają pozytywne opinie — pomijając ograniczenia, ludzie lubią bawić się treściami generowanymi przez sztuczną inteligencję.

Własne interakcje Meakingsa z Heriką dają wskazówkę, dlaczego. Z jego doświadczenia wynika, iż ​​„naprawdę zakończysz sensowną rozmowę z czymś, co nie jest człowiekiem”. Choć rozumie, iż Herika to tylko program, wyraźnie angażuje go fakt, iż udało mu się wejść z nią w interakcję na innym poziomie niż poprzednie postacie. Nie musisz rozmawiać z Heriką ani trzymać się „rytualnych” subtelności towarzyskich. Możesz od razu przejść do dyskusji na temat filozofii i teologii Skyrima. W rzeczywistości może być to konieczne, ponieważ ona może ocenić twoje działania.

The Elder Scrolls V: Skyrim.Zdjęcie: Bethesda Softworks

Podaje konkretny przykład. Grając jako Argonianin, Meakings usłyszał niegrzeczny komentarz na temat rasy jaszczuropodobnej od standardowego NPC. “I [said,] Hej, Herika, możesz go zabić? Proszę? Dla mnie jest rasistą.” Herika odmówiła, najwyraźniej albo ze względu na swoją moralność, albo dlatego, iż znajdowali się w miejscu strzeżonym przez strażników, co mogło skutkować ich wsadzeniem do więzienia. Potem zaczęła się oddalać, opowiadając o odwiedzeniu katakumb pod osadą.

Początkowo Meakings myślał, iż to błąd. „Ale potem zdałem sobie sprawę: «Och, wiem, co ona zrobiła». …Uświadomiła sobie: „Och, Reece jest bardzo zły. Nie możemy zabić tej osoby, ponieważ jesteśmy w środku miasta – nie można po prostu zabijać ludzi. Muszę go wyciągnąć z tej sytuacji… a co, jeżeli zwabię go do jego katakumb po skarby, gdzie będziemy mogli uciec od tej sytuacji?”. Wyglądało na to, iż próbowała rozproszyć sytuację, korzystając z dostępnych jej narzędzi.

Tego rodzaju doświadczenia nie są charakterystyczne dla tej formy sztucznej inteligencji. Treści generowane proceduralnie tworzą wyłaniające się narracje poprzez połączenie interesujących zachowań i tworzenia znaczeń pod przewodnictwem gracza dobrze udokumentowane. Ale modyfikacje AI mogą otworzyć więcej możliwości w tego rodzaju chwilach.

Aby jednak tak się stało, LLM potrzebują materiału, z którym mogą pracować. Meakings jasno stwierdza, iż ​​Herika nie funkcjonowałaby bez szerszych ram Skyrima ponieważ większość sposobu, w jaki się komunikuje, opiera się na pismach oryginalnego zespołu. W scenariuszu, w którym LLM są wykorzystywane jako NPC w wyprodukowanej grze wideo, przez cały czas nie mogliby istnieć bez autorów.

The Strajk wykonawców gier wideo rodzi istotne pytania o to, jak te technologie poradzą sobie z cyfrowymi replikami aktorów głosowych, do czego Nexus Mods podchodzi ostrożnie. Modyfikacje AI są dozwolone, ale twórcy, których to dotyczy, w tym aktorzy głosowi, może poprosić o ich usunięcie jeżeli czują, iż „praca im szkodzi”. (Herika ma wiele opcji generowania głosu.)

Wdrożenie sztucznej inteligencji w Internecie było szybkie i niechlujnyi jak to wszystko potoczy się w branży gier, pozostaje wciąż kwestią otwartą. Ale dzięki modderom dziesiątki tysięcy graczy już z tym eksperymentują.



Source link

Idź do oryginalnego materiału