Niantic ma ogłoszony iż buduje nowy „duży model geoprzestrzenny” (LGM), który łączy miliony skanów pobranych ze telefonów graczy Pokemon Go i inne produkty Niantic. Firma stwierdziła w poście na blogu, iż ten model sztucznej inteligencji może pozwolić komputerom i robotom rozumieć świat i wchodzić w interakcję ze światem na nowe sposoby zauważony przez Dzień śmieci.
„Inteligencja przestrzenna” LGM opiera się na sieciach neuronowych opracowanych jako część systemu pozycjonowania wizualnego firmy Niantic. W poście na blogu wyjaśniono, iż „W ciągu ostatnich pięciu lat Niantic skupiło się na budowie naszego systemu pozycjonowania wizualnego (VPS), który wykorzystuje pojedynczy obraz z telefonu do określenia swojej pozycji i orientacji dzięki mapy 3D zbudowanej na podstawie osób skanujących interesujące lokalizacje w nasze gry i Scaniverse” oraz „Te dane są wyjątkowe, ponieważ pochodzą z perspektywy pieszego i obejmują miejsca niedostępne dla samochodów”.
Główny naukowiec Niantic, Victor Prisacariu, wyraził się bardziej dobitnie: Pytania i odpowiedzi na rok 2022mówiąc: „Wykorzystywanie danych przesyłanych przez naszych użytkowników podczas grania w gry takie jak Ingres I Pokemon Gozbudowaliśmy wysokiej jakości mapy 3D świata, które obejmują zarówno geometrię 3D (lub kształt rzeczy), jak i zrozumienie semantyki (co znajduje się na mapie, np. ziemia, niebo, drzewa itp.).
Jak 404 Mediów wskazuje, iż nikt nie pobrał Pokemon Go w 2016 r. mogli przewidzieć, iż ich dane „pewnego dnia będą paliwem dla tego typu produktów AI”.