Axence to polski producent systemu przeznaczonego dla administratorów IT. Firma od ponad 20 lat specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań do monitorowania infrastruktury, inwentaryzacji sprzętu i oprogramowania, zarządzania zgłoszeniami poprzez moduł HelpDesk, a także moduł zdalnej pomocy. Rozwiązania te są używane przez setki organizacji w biznesie prywatnym, instytucjach publicznych, sektorze ochrony zdrowia i administracji.
Najbardziej rozpoznawalnym oprogramowaniem jest Axence nVision. Jest to platforma do całościowego zarządzania środowiskiem IT, która łączy wspomniany monitoring, inwentaryzację, helpdesk i kontrolę bezpieczeństwa stacji roboczych – integruje się z PowerShell, Windows Defender (aktualizacja sygnatur i skanowanie) oraz systemowym firewallem.
Wraz z premierą Axence nVision 17.0 przedstawiamy zmiany, które otrzymał produkt. Jednocześnie producent ogłosił specjalną promocję mianowicie pełny rok korzystania z Axence ConnectPro za darmo, bez ograniczeń funkcjonalnych.
Axence nVision 17.0 – pełna integracja HelpDesku i Inventory
Najważniejszą zmianą w Axence nVision 17.0 jest integracja modułów HelpDesk i Inventory, która wprowadza obsługę zgłoszeń. Administrator widzi od razu kontekst techniczny urządzenia użytkownika (parametry, konfigurację, historię, zasoby oraz pozostałe powiązane dane, które są dostępne na poniższym zrzucie ekranu). Mając taki kontekst możliwe jest szybsze zdiagnozowanie problemów z serwerem, uruchomionymi usługami bądź stacją roboczą pracownika.
Masowe operacje i automatyzacja
Wraz z wersją 17.0 pojawiła się także możliwość masowego dodawania zasobów, dzięki której administratorzy mogą wprowadzać do systemu całe grupy urządzeń jednocześnie. Zamiast tworzyć każdy rekord osobno, co w większych środowiskach bywało uciążliwe, nowe nVision umożliwia import wielu elementów naraz np. z przygotowanego zestawienia.
prawdza się to szczególnie w sytuacjach takich jak wdrożenie nowej puli laptopów, inwentaryzacja przejętego biura czy aktualizacja listy urządzeń sieciowych. W praktyce oznacza to mniej manualnego klikania, mniej błędów i dużo szybsze przygotowanie infrastruktury do pracy.
Udoskonalono również interfejs PowerShell, który pozwala administratorom w pełni automatyzować zadania (per stacja lub per wszystkie stacje) na wielu urządzeniach jednocześnie. Jest to kolejny krok w kierunku większej elastyczności i nowoczesności całego systemu.
Większy nacisk na bezpieczeństwo i zgodność z przepisami
Środowiska IT muszą dziś spełniać coraz bardziej rygorystyczne wymogi prawne. Axence nVision 17.0 wprowadza:
- dedykowaną podstronę dla zgłoszeń sygnalistów,
- nowe możliwości alarmowania, w tym definiowania powiadomień wyłącznie dla określonych pór dnia,
- usprawnienia związane z kontrolą zmian i dostępem do danych.
To funkcje szczególnie istotne dla firm, które muszą dokumentować działania w systemach IT, reagować na incydenty i dbać o przejrzystość procesów. Ułatwiają również przygotowanie się do kontroli wewnętrznych i zewnętrznych, a także do audytów bezpieczeństwa, zgodności czy ochrony danych osobowych, gdzie wymagane jest wykazanie pełnej ścieżki zdarzeń i odpowiednich procedur.
Axence ConnectPro – darmowa zdalna pomoc dla firm przez 12 miesięcy
Równolegle z premierą nVision 17.0, Axence udostępnił wyjątkową promocję: pełną wersję ConnectPro na rok w 100% za darmo, bez żadnych limitów i bez ograniczeń funkcjonalności.
Co istotne producent nie wprowadza limitów dotyczących liczby stanowisk, liczby administratorów, liczby aktywnych sesji czy czasu trwania połączeń. Dla wielu organizacji może to być okazja, by bez kosztów wdrożyć profesjonalne narzędzie do zdalnego wsparcia, a dodatkowo w dłuższej perspektywie przetestować rozwiązania Axence.
Co zyskuje firma wdrażając ConnectPro?
Przede wszystkim Axence ConnectPro jest rozwiązaniem on-premises (instalowane i zarządzane lokalnie), które pozwala zachować pełną kontrolę nad retencją danych. Podobnie jak nVision wymaga zainstalowania lekkiego agenta w systemie, aby zbierać informacje o:
- konfiguracji urządzenia (CPU, RAM, SMART, licencje, oprogramowanie),
- monitorowanie parametrów pracy komputerów,
- zdalne zarządzanie plikami, procesami, usługami, rejestrem,
- wykonywanie komend, w tym PowerShell,
- obsługę sprzętu bez instalacji agenta poprzez Quick Help, gdzie sesję z administratorem inicjuje użytkownik dzięki kodu.
Jest to narzędzie przydatne zarówno dla małych firm, jak i dużych organizacji. Może być przydatne wszędzie tam, gdzie liczy się szybka reakcja na problemy użytkowników.
Dzięki darmowej licencji ConnectPro firmy mogą przetestować integrację z nVision w praktyce, zyskując szybsze reagowanie na zgłoszenia, pełną widoczność infrastruktury IT, automatyzację i oszczędność czasu administratorów. Wartością dodaną jest obsługa incydentów i zgodność z przepisami prawnymi (RODO, Ustawa o sygnalistach, NIS2/DORA, ISO 27001), a także ujednolicone środowisko do monitoringu, inwentaryzacji, wsparcia i dokumentacji.
Podsumowując
Axence nVision 17.0 dodaje istotną aktualizację całego ekosystemu rozwiązań producenta. Usprawniono automatyzację, integrację z poszczególnymi modułami, uproszczono pracę administratorów. Axence Nvision oraz ConnectPro realnie mogą wzmocnić całościowy przegląd bezpieczeństwa urządzeń i widoczność urządzeń shadow-IT w sieci, ale nie całkowicie za darmo. ConnectPro można używać bez żadnych ograniczeń przez 12 miesięcy, natomiast nVision jest platformą płatną, gdzie jego cena jest uwarunkowana poszczególnymi modułami (Network, Inventory, Users, HelpDesk, DataGuard, SmartTime) i liczbą monitorowanych urządzeń.
