NVIDIA ogłasza wyniki finansowe za trzeci kwartał roku obrotowego 2025

cyberfeed.pl 22 godzin temu


NVIDIA ogłosiła dzisiaj przychody za trzeci kwartał zakończony 27 października 2024 r., które wyniosły 35,1 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 17% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 94% więcej niż rok temu. W tym kwartale zysk na akcję rozwodnioną GAAP wyniósł 0,78 USD, co oznacza wzrost o 16% w porównaniu z poprzednim kwartałem i 111% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Zysk na akcję rozwodnioną niezgodny z GAAP wyniósł 0,81 USD, co oznacza wzrost o 19% w porównaniu z poprzednim kwartałem i 103% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.

„Era sztucznej inteligencji nabiera rozpędu, napędzając globalne przejście w stronę komputerów NVIDIA” – powiedział Jensen Huang, założyciel i dyrektor generalny firmy NVIDIA. „Popyt na Hoppera i oczekiwania na Blackwell – w pełnej produkcji – są niesamowite, ponieważ twórcy modeli podstawowych skalują szkolenie przed i po szkoleniu oraz wnioskowanie.

„Sztuczna inteligencja zmienia każdą branżę, firmę i kraj. Przedsiębiorstwa wdrażają agentyczną sztuczną inteligencję, aby zrewolucjonizować przepływ pracy. Inwestycje w robotykę przemysłową rosną wraz z przełomowymi osiągnięciami w fizycznej sztucznej inteligencji. Kraje obudziły się i zdały sobie sprawę, jak ważne jest rozwijanie krajowej sztucznej inteligencji i infrastruktury” – powiedział.

NVIDIA wypłaci kolejną kwartalną dywidendę pieniężną w wysokości 0,01 dolara na akcję w dniu 27 grudnia 2024 r. wszystkim dotychczasowym akcjonariuszom w dniu 5 grudnia 2024 r.

Perspektywy
Prognozy NVIDIA na czwarty kwartał roku fiskalnego 2025 są następujące:

  • Oczekuje się, iż przychody wyniosą 37,5 miliarda dolarów, plus minus 2%.
  • Oczekuje się, iż marże brutto brutto zgodne z GAAP i non-GAAP wyniosą odpowiednio 73,0% i 73,5%, plus minus 50 punktów bazowych.
  • Oczekuje się, iż koszty operacyjne zgodne z GAAP i non-GAAP wyniosą odpowiednio około 4,8 miliarda dolarów i 3,4 miliarda dolarów.
  • Oczekuje się, iż pozostałe przychody i koszty zgodne z GAAP i non-GAAP wyniosą około 400 milionów dolarów, z wyłączeniem zysków i strat z inwestycji niepowiązanych oraz udziałowych papierów wartościowych znajdujących się w posiadaniu publicznym.
  • Oczekuje się, iż stawki podatkowe GAAP i inne niż GAAP wyniosą 16,5% plus minus 1%, z wyłączeniem wszelkich odrębnych pozycji.

Przegląd najważniejszych wydarzeń

Firma NVIDIA osiągnęła postęp od czasu poprzedniego ogłoszenia wyników w następujących obszarach:

Centrum danych

  • Przychody w trzecim kwartale wyniosły rekordowe 30,8 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 17% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 112% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Ogłoszono dostępność instancji opartych na technologii NVIDIA Hopper H200 w kilku usługach chmurowych, w tym AWS, CoreWeave i Microsoft Azure, a niedługo dostępne będą usługi Google Cloud i Oracle Cloud Infrastructure.
  • Wprowadzenie na rynek największego w Danii suwerennego superkomputera AI, NVIDIA DGX SuperPOD napędzanego przez 1528 procesorów graficznych NVIDIA H100 Tensor Core i połączonego dzięki sieci NVIDIA Quantum-2 InfiniBand.
  • Wprowadził platformę NVIDIA AI Aerial dla dostawców usług telekomunikacyjnych i rozpoczął współpracę z T-Mobile, Ericsson i Nokia w celu przyspieszenia komercjalizacji AI-RAN.
  • Ogłoszono, iż SoftBank Corp. buduje najpotężniejszy w Japonii superkomputer AI oparty na platformie NVIDIA Blackwell i pomyślnie przeprowadził pilotaż pierwszej na świecie połączonej sieci telekomunikacyjnej AI i 5G przy użyciu technologii NVIDIA AI Aerial.
  • Ujawniono, iż liderzy rozwiązań chmurowych w Indiach, Japonii i Indonezji budują infrastrukturę sztucznej inteligencji dzięki akceleracji obliczeniowej NVIDIA, podczas gdy liderzy konsultingowi pomagają przyspieszyć wdrażanie sztucznej inteligencji w różnych branżach dzięki oprogramowaniu NVIDIA AI Enterprise.
  • Przyspieszony klaster superkomputerów Colossus firmy xAI, wykorzystujący 100 000 procesorów graficznych NVIDIA Hopper i platformę sieciową NVIDIA Spectrum-X Ethernet.
  • Ogłoszono partnerstwo z firmą Foxconn w celu zbudowania najszybszego tajwańskiego superkomputera AI z technologią NVIDIA Blackwell.
  • Ogłoszono, iż firma Blackwell zadebiutowała w programie MLPerf Training, ukończyła wszystkie testy i zapewniła choćby 2,2-krotny wzrost wydajności w testach porównawczych dużych modeli językowych.
  • Wniósł fundamentalny wkład w projekt NVIDIA Blackwell do projektu Open Compute Project i rozszerzył obsługę NVIDIA Spectrum-X dla standardów OCP.
  • Ujawniono, iż amerykańskie firmy technologiczne, w tym Accenture, Deloitte i Google Cloud, wykorzystują oprogramowanie NVIDIA AI do tworzenia niestandardowych aplikacji AI, zmieniając branże na całym świecie.
  • Ogłoszono rozszerzenie partnerstwa z firmą Lenovo w celu wprowadzenia nowych hybrydowych rozwiązań AI i systemów zoptymalizowanych pod kątem obsługi systemu NVIDIA AI Enterprise.

Komputer do gier i AI

  • Przychody z gier w trzecim kwartale wyniosły 3,3 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 14% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 15% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Świętowano 25. rocznicę powstania GeForce 256, pierwszego na świecie procesora graficznego, który stanowił przełom w grach i położył podwaliny pod przyszłość opartą na sztucznej inteligencji.
  • Na targach Gamescom zaprezentowano technologię NVIDIA ACE i cyfrowe technologie ludzkie w grze Mecha break, obejmującej model Minitron 4B zapewniający lepsze reakcje postaci w grach.
  • Wprowadzono 20 tytułów GeForce RTX i DLSS, w tym Indiana Jones and the Great Circle oraz Dragon Age: The Veilguard.
  • Rozpoczęto dostarczanie nowych komputerów PC RTX AI z wydajnością 321 bilionów operacji AI na sekundę od firm ASUS i MSI, z funkcjami Microsoft Copilot+ przewidywanymi na przyszły kwartał.

Profesjonalna wizualizacja

  • Przychody w trzecim kwartale wyniosły 486 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 7% w porównaniu z poprzednim kwartałem i o 17% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Ogłoszono, iż Foxconn wykorzystuje cyfrowe bliźniaki i przemysłową sztuczną inteligencję zbudowaną na platformie NVIDIA Omniverse, aby szybciej uruchomić trzy fabryki wykorzystywane do produkcji superchipsów NVIDIA GB200 Grace Blackwell.
  • Ujawniono, iż wiodący producenci przemysłowi w Indiach, w tym Reliance i Ola Motors, oraz w Japonii, w tym Toyota, Yaskawa oraz Seven and I Holdings, wykorzystują technologię NVIDIA AI i Omniverse do automatyzacji przepływów pracy i zwiększania wydajności operacji.
  • Zaprezentowano NVIDIA Holoscan for Media, definiowaną programowo platformę obsługującą sztuczną inteligencję, która umożliwia działanie strumieni multimediów i wideo na żywo w tej samej infrastrukturze co sztuczna inteligencja, usprawniając realizację produkcji.

Motoryzacja i Robotyka

  • Przychody z branży motoryzacyjnej w trzecim kwartale wyniosły 449 milionów dolarów, co oznacza wzrost o 30% w porównaniu z poprzednim kwartałem i wzrost o 72% w porównaniu z rokiem poprzednim.
  • Ujawniono, iż Volvo wypuszcza na rynek nowy elektryczny SUV zbudowany w oparciu o akcelerację obliczeniową NVIDIA.
  • Wprowadzono narzędzia AI i narzędzia symulacyjne projektu GR00T do uczenia się robotów i rozwoju humanoidów, a także nowe narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji i przepływy pracy związane z percepcją dla twórców robotyki.
  • Ogłoszono, iż japońskie i indyjskie firmy, w tym Toyota i Ola Motors, używają NVIDIA Isaac i Omniverse do tworzenia kolejnej fali fizycznej sztucznej inteligencji.



Source link

Idź do oryginalnego materiału