Salony samochodowe, które ucierpiały z powodu przerw w działaniu po dwóch cyberatakach na CDK Global w czerwcu, mogą wreszcie odzyskać dostęp do swoich systemów w tym tygodniu, ponieważ firma zapowiada, iż zamierza przywrócić działanie swoich systemów do 4 lipca.
„Kontynuujemy nasze etapowe podejście do procesu przywracania i gwałtownie uruchamiamy dealerów w systemie zarządzania dealerami (DMS)” – mówi Lisa Finney, rzeczniczka CDK Global w oświadczeniu dla Skraj„Przewidujemy, iż wszystkie połączenia dealerskie będą aktywne do późnej środy, 3 lipca lub wczesnego poranka w czwartek, 4 lipca. Nasze kanały obsługi klienta również zostały przywrócone, a klienci mogą dzwonić, czatować lub składać eCases, jeżeli potrzebują pomocy”.
CDK Global dostarcza oprogramowanie dla prawie 15 000 salonów samochodowych, a po dwóch cyberatakach 19 i 20 czerwca proaktywnie wyłączyło swoje systemy. W rezultacie niektórzy dealerzy, którzy polegają na oprogramowaniu CDK Global w takich kwestiach jak śledzenie sprzedaży samochodów i planowanie konserwacji, musieli uciekać się do korzystania z pióro i papier.
Według oświadczenia CDK Global przywróciło już „dwie małe grupy dealerów” i „jedną dużą publicznie notowaną grupę dealerską” do swojego systemu DMS przekazane CBS MoneyWatch.