Przestępcy regularnie podszywają się pod pracowników banków, brokerów inwestycyjnych, a choćby policjantów. Ich celem jest wyłudzenie danych osobowych, haseł lub nakłonienie do instalacji niebezpiecznych aplikacji. Tym razem oszuści udają pracowników Banku Millennium. Przedstawiciele banku przypominają zasady bezpiecznego potwierdzania tożsamości i podpowiadają chronić się przed przestępcami.
Oszustwo na pracownika banku – Bank Millennium ostrzega
Oszuści udają pracowników banków od wielu lat, jednakże od czasu do czasu ich kampanie wymierzone w konsumentów się nasilają. Przed jedną z takich szeroko zakrojonych akcji przestrzega teraz Bank Millennium. Jak nie dać się nabrać? Przede wszystkim zachowaj szczególną czujność, jeżeli ktoś dzwoni i:
- ma wschodni akcent (przykre, ale prawdziwe)
- prosi o Twoje dane osobowe, hasła lub kody BLIK
- namawia do instalacji aplikacji
- zaleca wypłatę gotówki we wskazanej placówce lub bankomacie
Zapamiętajcie, iż pracownicy banku nigdy nie wysyłają linków przez SMS-y, ani nie proszą konsumentów o ich dane logowania. Takie prośby to zawsze czerwone światło ostrzegawcze.
Potwierdź tożsamość pracownika w aplikacji
Bank Millennium jakiś czas temu udostępnił bezpieczny sposób weryfikacji pracowników. jeżeli dzwoni do Ciebie konsultant banku:
- Otrzymasz powiadomienie w aplikacji mobilnej – nigdy przez SMS
- Po zalogowaniu sprawdzisz dane konsultanta i potwierdzisz swoją tożsamość
- Klikając ZATWIERDŹ, masz pewność, iż rozmawiasz z adekwatną osobą
A skąd pobrać aplikację Banku Millennium? Bezpośrednio ze sklepów z aplikacjami na swoim telefonie lub za pośrednictwem poniższych odnośników.
Bądź czujny i chroń swoje dane.
Źródło: Bank Millennium